TALLER PREHISTÒRIA – Cicle Superior 5è

L’alumnat de 5è de Primària va viure una experiència única en el temps en un emocionant taller de Prehistòria, com a complement al seu projecte sobre aquest període crucial de la història humana. Permeteu-me compartir amb vosaltres tot el que van aprendre i van experimentar durant aquesta increïble jornada.

El taller va oferir als estudiants l’oportunitat de viure en el món de la Prehistòria a través de diverses activitats pràctiques i interactives. Entre les activitats destacades es van trobar:

1. Pintures Rupestres:
Els alumnes van tenir la possibilitat de canalitzar el seu costat creatiu creant les seves pròpies pintures rupestres. Amb paletes de colors terrosos i eines primitives, van reproduir els estils artístics únics dels seus avantpassats prehistòrics.

2. Llançament amb Llança:
Va ser una experiència emocionant aprendre com els caçadors prehistòrics dominaven l’art del llançament amb llança. Amb una pràctica guiada, els alumnes van intentar la seva habilitat en aquesta antiga tècnica de caça.

3. Tècnica per Fer Foc:
Un dels moments més emocionants del taller va ser quan els estudiants van aprendre la tècnica ancestral per a fer foc. Amb instruccions detallades i molta pràctica, van descobrir com les primeres comunitats humanes superaven els desafiaments de la natura amb aquesta habilitat fonamental.

4. Reproducció de Ganivets Prehistòrics:
Mitjançant l’ús d’ascles de sílex i altres eines primitives, els alumnes van tenir l’oportunitat de crear els seus propis ganivets prehistòrics. Aquesta activitat pràctica els va permetre connectar amb els materials i les eines que van ser crucials per a la supervivència dels seus avantpassats.

A més a més, els estudiants van rebre una explicació detallada sobre la Prehistòria i van tenir l’oportunitat d’examinar reproduccions de restes trobades a la Boella, ampliant així el seu coneixement sobre aquest període fascinant de la història humana.

En resum, el taller de Prehistòria va ser una experiència educativa enriquidora i emocionant que va permetre als alumnes connectar de manera tangible amb el passat, mentre exploraven les habilitats i les tecnologies que van ser crucials per a la supervivència de les primeres comunitats humanes. Aquesta jornada segurament deixarà una empremta duradora en el seu aprenentatge i en la seva comprensió de la història de la humanitat.