PROGRAMA TERAPIA AMB GOSSOS – SIEI Escola La Canonja

Aquest segon trimestre s’ha engegat des de l’escola un projecte nou: Teràpia assistida amb gossos. Això ha estat possible gràcies al finançament del programa PROA+ (programa d’orientació, avenç i enriquiment educatiu) i l’entitat “Link a Dogs”.

Aquest projecte va adreçat a l’alumnat amb NESE els quals necessiten mesures i suports intensius per atendre les seves necessitats específiques. Els objectius que es treballen estan relacionats amb quatre eixos d’intervenció: cognitiu, motriu, social i emocional.

Durant les dinàmiques proposades i acordades entre la referent de la SIEI i del professional de Link a Dogs acompanyat d’un gos ensinistrat, es pretén millorar les funcions cognitives per a la resolució de problemes així com el manteniment de l’atenció i la concentració (l’eix cognitiu), incrementar la mobilitat corporal a través de la psicomotricitat fina i grossa (l’eix motriu), millorar el llenguatge, la participació i la comunicació interpersonal (eix social) i consolidar l’autoimatge i l’autoestima (eix emocional).

A les nostres sessions, l’alumnat gaudeix d’un espai per a ells on la Menta, la Mona i la Baldufa (les gossetes) els hi aporten calma i benestar i alhora els hi treuen somriures que arriben al cor. A més a més, els hi fan superar-se a si mateixos davant les possibles pors i inseguretats que puguin tenir. Junts fem que tot encaixi!

Una imatge val més que mil paraules!