NORMATIVA INTERNA CENTRE CURS 21-22 (DOSSIER FAMÍLIES)

COVID-19 Setembre 2021

NORMATIVA INTERNA CURS 21-22

DOSSIER FAMÍLIES ESCOLA LA CANONJA

L’obertura del centre enguany continua estant  condicionada pel COVID-19. És per aquesta raó que haureu de tenir en compte les següents instruccions en cas d’accedir al centre:

  • Fer ús de la mascareta.
  • Utilitzar el gel hidroalcohòlic.
  • Mantenir la distància de seguretat (1,5m).

1.- DATA INICI DE CURS = 13/09/21

2.- DADES DEL CENTRE

Adreça Avinguda Carrasco i Formiguera, 8

43110 La Canonja

Telèfons Escola: 977545627 + 691761920

AMPA: 977541540

E-mail e3003185@xtec.cat
Domini intern escolalacanonja@gmail.com
Bloc https://agora.xtec.cat/ceiplacanonja/categoria/els-blocs-de-lescola/
ED Secretari: CARLES SOLER ALCAÑIZ

Cap d’estudis: SORAIA CASANOVA SORRIBES Directora: ELISENDA VIRGILI I JOSÉ

Regidora d’Educació LUCÍA LÓPEZ CERDÁN
Presidenta de l’AMPA BLANCA MARÍN
Conserge ISAAC CANO
Administrativa MONTSERRAT CABALLERO
Coordinadores de Cicle ED. INFANTIL Mercè Forés
CICLE INICIAL Cristina Villalba
CICLE MITJÀ Myriam Romero
CICLE SUPERIOR Silvia Gaya

3.- ASPECTES DE FUNCIONAMENT

UBICACIÓ CICLES:

 

EDIFICI OEST

 

EDIFICI EST

 

Aules EDUCACIÓ INFANTIL

 

Aules CICLE MITJÀ

 

Aules CICLE INICIAL

 

Aules CICLE SUPERIOR

 ACCESSOS DE L’ALUMNAT AL CENTRE(punts d’entrada i sortida Escola La canonja):

L’accés de les famílies al centre continua estant restringit….+ les zones de tancat i els porxos continuen sent espais reservats només per l’alumnat = Comunicació amb els mestres via agenda escolar, e-mail o trucada telefònica al centre.

PARQUING PORTA 1

(antiga CM)

PORTA 2

(antiga P3)

PORTA 3

(antiga P4 i P5)

PORTA 4 PORTA 5 CAMP FÚTBOL
P3 i P4 3r i 4t P-5 1r i 2n 5è i 6è

 

  • L’ALUMNAT ENTRA SOL AL CENTRE, AMB MASCARETA, I RESECTANT EL 1’5m (distància de seguretat).
  • SENYALITZAREM L’OBERTURA DE LES PORTES i LA SORTIDA AMB MÚSICA (Projecte sona-sona).
  • BAIXEM AL PATI I MARXEM A CASA, FENT FILERA.

 RECORDEU: Durant les entrades i les sortides a l’escola, l’accés als porxos i als tancats està restringida. Només hi pot accedir l’alumnat. Respecteu en tot moment la distància de seguretat.

Utilitzeu per qualsevol consulta o comunicació:

  • l’agenda escolar
  • l’e-mail del professorat
  • telèfon del centre (977545627)

MESURES DE SEGURETAT

Ús mascareta ·        A EI (P-3, P4 i P5) no obligatòria

·        De 1r a 6è obligatòria (només la baixarem/treurem per esmorzar i fer Ed.Física).

Control de temperatura ·        Cada dia a l’entrar a l’aula.

·        Les famílies heu de controlar la febre abans de portar els vostres fills i filles al centre.

Rentat de mans ·        Disposem de punts higiènics als accessos del centre i en cada una de les aules dels grups estables. (gel hidroalcohòlic).
Manteniment de la distància de seguretat ·        Sempre que es circuli pel centre (fora de l’aula del grup estable).

 HORARIS

ALUMNAT DEL 13 DE SETEMBRE DE 2021 FINS AL 3 DE JUNY DE 2022:

matí tarda
De dll a dv: De 9h a 12:30h De dll a dv: De 15h-16:30h

ALUMNAT JORNADA INTENSIVA (22/12/22 + Del 7 al 22 de  de juny del 2022):

matí
De dll a dv: De 9h a 13:00h

  TORNS DE PATI

La sortida al pati SERÀ ESGLAONADA.

De 10:30h a 11h D’11h a 11:30
CICLE INICIAL

CICLE SUPERIOR

EDUCACIÓ INFANTIL

CICLE MITJÀ

Alumnat edifici est Alumnat edifici oest

Els patis no estaran delimitats, és per aquesta raó que l’alumnat sortirà al pati amb mascareta (de 1r a 6è).

 L’alumnat esmorzarà dins l’aula.

Els dimecres recomanem portar fruita per esmorzar.

Enguany tornem a participar en el PROGRAMA ESCOLAR DE CONSUM DE FRUITA.

  • Fomentarem la utilització de la carmanyola per portar l’esmorzar i així reduirem l’ús de paper d’alumini i el film de plàstic (tot l’alumnat compta amb una carmanyola corporativa).
  • Fomentarem la utilització d’ampolles d’aigua reutilitzables (tot l’alumnat compta amb una ampolla corporativa).
  • En cap cas es podran celebrar els aniversaris convidant a esmorzar ( ni de casa ni de pastisseria per raó covid19).
  • No es podrà beure l’aigua de la font ni de les aixetes dels WC, per raó del COVID-

 HORARI D’ATENCIÓ A LES FAMÍLIES

dll dm dc dj dv
9:15h- 11h   9:15h- 11h   9:15h- 11h
  15:15h-16:15h   15:15h-16:15h  

 AGENDES                                                                                                      

  • Les agendes estan subvencionades per l’Ajuntament de La
  • Comptem amb 2 dissenys: 1 per l’alumnat de 1r i l’altra per l’alumnat de 2n a 6è.
  • A EI no utilitzen l’agenda.
  • Les agendes dels alumnes enguany no aglutinen les informacions importants envers el funcionament del centre perquè al mes de juliol no comptàvem amb informacions fermes o
  • Les lliurarem a l’alumnat el 1r dia de

 OBSERVACIONS ENVERS MATERIAL ESCOLAR (per COVID-19)

  • No utilitzarem la bata d’aula.
  • Comptarem amb una bata vella i/o samarreta per realitzar tasques “brutes” de plàstica.

Un cop finalitzada la sessió farem que l’alumnat les prengui a casa per rentar-les.

  • Prohibim l’ús de la flauta.
  • Enguany l’alumnat tampoc portarà muda per Ed.Física, Tot l’alumnat de primària vindrà vestit amb el xandall i haurà de portar una bosseta per guardar la mascareta, desar l’aigua i una tovallola petita per eixugar-se..
  • L’alumnat de primària serà el responsable de rentar les superfícies abans de baixar al pati i abans de marxar a
  • Comptarem amb una senyora de la neteja que entrarà a les aules d’EI i a la sala de psicomotricitat per realitzar les desinfeccions pertinents de les superfícies utilitzades.

 MÒBILS I JOGUINES

  • L’alumnat no pot portar mòbil ni cap joguina a l’escola.

SORTIDES I COLÒNIES

Si la situació ens ho permet durem a terme les sortides que tenim planificades (segons instruccions i evolució de la pandèmia).

FESTES I CELEBRACIONS

Si decidim realitzar els festivals, els haurem de realitzar a l’aire lliure. Anirem informant.

CONFINAMENT/QUARENTENA

  • En confinament , haurà de seguir l’activitat lectiva però de manera telemàtica.
  • Les quarantenes en principi seran de 10 …
  • Penjarem les planificacions setmanals els dilluns pel matí.
  • Haurem de facilitar explicacions i demanar evidències.
  • Haurem davançar matèria….
  • El funcionament serà el mateix que vam utilitzar el curs passat.
  • Per tal de tenir en compte l’escletxa digital, el grup o grups estables que es confinin prendran a casa de manera obligatòria tots els dossiers, llibres, quadernets, estoigs i altres

GESTIÓ DE CASOS

PROTOCOL!!!!, davant d’una persona/alumne que comença a desenvolupar símptomes compatibles amb la COVID-19 al centre educatiu:

  • Coordinadora COVID-19= DIRECTORA
  • ZONA D’AÏLLAMENT= DESPATX POLIVALENT
  • La família o la persona amb símptomes ha de contactar amb el seu CAP de referència per valorar la situació i fer les actuacions necessàries. Si es decideix realitzar una PCR per a SARS-CoV-2, l’infant i la família amb qui conviu hauran d’estar en aïllament al domicili fins conèixer-ne el resultat. En cas que finalment es confirmi el cas, Salut Pública serà l’encarregada de la identificació, aïllament i seguiment dels contactes
  • En cas de ser positiu, l’escola informarà a les famílies de quins grups estables o alumnes han de dur a terme la quarantena de 10
  • També s’hauran d’aïllar els germans dels
  • En quarantena l’activitat lectiva es farà de manera telemàtica via el BLOC DE L’ESCOLA.

ALTRES:

 PERÍODE D’ADAPTACIÓ ALUMNAT P3: LES MESTRES QUE TUTORITZEN ELS GRUPS ESTABLES DE P3 INFORMARAN A LES FAMÍLIES EL DIA DE LA REUNIÓ D’INICI DE CURS.

 L’ALUMNAT DE 1r de CICLE INICIAL, EL PRIMER DIA D’ESCOLA (EL 13/09/21) SERAN REBUTS A LA PORTA D’ACCÉS PER LES SEVES MESTRES TUTORES.

Salutacions cordials,

Equip de mestres i Equip Directiu de l’Escola La Canonja.