INFADIMED – ESCOLA LA CANONJA (28/02/24)

INFADIMED és un programa dut a terme per infermeres d’atenció primària que promou la dieta mediterrània entre els alumnes d’educació infantil i primària amb l’objectiu de donar eines als nens perquè puguin decidir què és més beneficiós per a la seva salut. A diferència d’altres programes d’educació nutricional, INFADIMED ha utilitzat un canal transmissor innovador en aquest tipus d’intervenció: ha creat una sèrie de dibuixos animats amb un personatge central que és l’encarregat d’explicar als nens els beneficis d’un estil de vida saludable, el Capità Vitamines, el nou superheroi dels nens.

A L’ESCOLA LA CANONJA INICIAREM AQUEST PROGRAMA EL PROPER DIMECRES DIA 28 DE FEBRER DE 2024.

L’ALUMNAT D’I3 DE L’ESCOLA SERAN ELS BENEFICIARIS.

AQUEST PROGRAMA S’INICIA A I3 I FINALITZA  A 6è DE PRIMÀRIA.

El capità Vitamines del Programa INFADIMED visita l’escola

“Benvolgudes famílies,

Abans que res em presento, sóc el capità Vitamines i a partir d’ara, i durant tot aquest curs, acompanyo els vostres infants per ajudar-los a seguir hàbits saludables en l’alimentació, l’activitat física, la salut bucodental, el descans, l’ús d’aparells electrònics i la higiene.

A més, no vinc sol! Els meus amics Leli, Waldo, Renné i Sam sempre m’acompanyen i tots junts passarem estones molt divertides!

El programa INFADIMED (nom que prové d’infància i de dieta mediterrània) neix de la idea de promocionar la dieta mediterrània a les escoles mitjançant xerrades i tallers pràctics. INFADIMED ha aconseguit un augment considerable en el consum de fruites i verdures d’infants i de la disminució del consum de productes ensucrats en alumnes d’entre 3 i 12 anys.

El programa consisteix en la realització durant el curs escolar de diferents sessions de 45 minuts aproximadament, que les infermeres del Centre d’Atenció primària CAP Bonavista – La Canonja  faran als vostres fills/filles.

Durant la sessió els projectaran un vídeo d’animació de producció pròpia que els meus amics/amigues i jo protagonitzem. Els responsables del programa han fet pel·lícules de dibuixos animats, adaptades a l’edat dels vostres fills/filles, on els expliquem diversos aspectes relacionats amb els hàbits saludables. Quan acaba la projecció fan un resum del qual els hem explicat i els infants poden preguntar-los els dubtes que tinguin i fer comentaris. Finalment, fan tots junts una activitat relacionada amb el tema tractat.

Ens agradaria que responguéssiu aquesta enquesta a través del codi QR per poder estudiar la influència de l’educació en els hàbits nutricionals dels infants d’educació primària.

Esperem que ens doneu una bona acollida a l’escola, per millorar tots junts la nostra vida. Salut! Fins ben aviat. Capità Vitamines.”