Aquest prop passat 3 de març, els/les alumnes de 5è han baixat a l’hort de la nostra escola, per a participar en el projecte “ARBORI: Multipliquem plantes“, portat a terme per Aresta. Aquesta és una cooperativa que treballa per la sostenibilitat i la transformació social a partir del desenvolupament de l’agroecologia, mitjançant pràctiques de cooperació social i autogestionades.
Els/les nostres alumnes han pogut experimentar i manipular un dels mètodes de reproducció de les plantes: l’esqueix. A partir d’una branca de sàlvia, lavanda i espígol, i després d’una petita manipulació de la tija i de les fulles, deixant al descobert els anells de la tija, han pogut replantar aquesta part la planta en un test, perquè hi pugui sorgir una planta nova idèntica a l’original. A partir d’aquests anells es desenvoluparan les arrels de la nova planta.
Ara doncs, només ens queda tenir cura del nou ésser viu, mitjançant el reg i procurant-li un sol permanent, a resguard de les inclemències del temps.


