Preinscripció telemàtica: què es necessita?

La sol·licitud de preinscripció d’educació infantil, s’ha de presentar del 6 al 20 de març i s’ha d’adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui. La documentació que no s’hagi pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds, es pot afegir del 25 al 26 de març.

Què es necessita per fer la preinscripció?

• Ordinador, tauleta o telèfon mòbil amb connexió a Internet: Caldrà un dispositiu electrònic amb connexió a Internet perquè aquest any la preinscripció es fa del tot en línia.
  • Eina d’identificació digital: És més segur que quan es faci el tràmit (el pare, la mare o el tutor o tutora que faci el tràmit) tingui una eina d’identificació digital com el DNI electrònic, la T-CAT, el sistema Cl@ve o l’idCAT Mòbil.
  • Codi identificador del Registre d’alumnes de Catalunya (RALC) de l’alumne o alumna: Quan la sol·licitud de preinscripció es fa per demanar canvi de centre, és a dir, per a alumnes que ja estan escolaritzats a Catalunya, a l’hora de fer la sol·licitud de preinscripció s’ha de tenir preparat el codi identificador de l’alumne o l’alumna. Aquest codi, es pot consultar amb identificació electrònica en aquest mateix web, a l’apartat Consulta de l’identificador de l’alumneÉs molt important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, s’ha de sol·licitar una rectificació de les dades, adjuntant la documentació que correspongui.
  • Documentació digitalitzada: Hi ha documentació que no cal que es presentin, perquè es fan consultes interadministratives. Però si s’ha de presentar, s’ha d’adjuntar a la sol·licitud digitalitzada (mitjançant un escàner o una fotografia).
  • Documentació identificativa:
    • Si es disposa d’identificador digital i el codi identificador del RALC de l’alumne o l’alumna, es pot recuperar les dades personals i no caldrà que adjuntar cap documentació identificativa o de filiació. Només si l’alumne o alumna no té codi identificador del RALC, es necessita el llibre de família i el document d’identitat, si es tracta d’un passaport o un document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea.
    • Si no es disposa d’identificador digital, cal adjuntar el llibre de família i el document d’identitat (del pare, la mare o el tutor o tutora que presenta la sol·licitud): DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea.
  • Documentació de criteris de prioritat: en general, només cal adjuntar documentació acreditativa escanejada o fotografiada si no s’ha pogut obtenir o verificar la informació a través de la consulta automàtica. Tanmateix, hi ha casos en els quals sempre cal adjuntar la documentació acreditativa:
    • El contracte laboral, certificat d’empresa o document de l’Agència Tributària per justificar la proximitat del lloc de treball del pare, la mare, el tutor o tutora al centre escollit en primer lloc.
    • L’acreditació de la renda garantida de ciutadania.
    • L’acreditació de la discapacitat quan s’hagi obtingut en una altra comunitat autònoma.
    • El carnet de família nombrosa o monoparental quan s’hagi obtingut en una altra comunitat autònoma.