Hem tornat a la ràdio! #RàdioGranollers

El dimarts 12 de març l’alumnat de 6è va tornar a anar a gravar el seu programa de ràdio a la Ràdio de Granollers, al programa Educant les Ones.

Aquesta vegada, els temes han estat: (1) la cursa solidària amb Save the Children, (2) el dia Internacional de la Dona i (3) el colonialisme.

Treballar la ràdio amb nens i nenes de 6è de primària és una experiència enriquidora i beneficiosa per diverses raons:

1. Desenvolupament de les habilitats de comunicació: la ràdio ofereix una plataforma per millorar les habilitats verbals.
  2. Foment de la creativitat i la imaginació: han de crear històries, guions, diàlegs i muntar-los de manera coherent i atractiva per a l’audiència.
  3. Aprenentatge pràctic de tecnologia: la producció de ràdio implica l’ús de tecnologia com ara enregistrament d’àudio i so, l’edució d’aquests i l’ús de programari específic.
  4. Foment de la confiança i l’autoestima: la participació activa en la producció de ràdio pot ajudar a guanyar confiança.
  5. Col·laboració i treball en equip: la producció de ràdio requereix la col·laboració de diferents persones en tasques com la redacció de guions, l’actuació, l’enregistrament i l’edició. Això pot ensenyar a l’alumnat la importància del treball en equip i com treballar junts cap a un objectiu comú.
  6. Desenvolupament de la capacitat d’escolta activa: per a crear contingut de ràdio interessant, és necessari tenir una bona capacitat d’escolta.

En resum, treballar la ràdio amb els nens i les nenes de 6è de primària és una manera divertida i educativa d’enriquir el seu aprenentatge i desenvolupament personal en diverses àrees clau.