Deixem volar poemes

Aquesta setmana, com el 21 de març és el dia mundial de la poesia, a l’aula de 6è hem estat treballant el poema.

Treballar el poema és important per al desenvolupament acadèmic, però també per al creixement personal i emocional. A través de la poesia, enriquim les habilitats lingüístiques, ens expressem de manera creativa, desenvolupem una sensibilitat estètica i comprenem millor el món que els envolta.

Avui, per donar pas a les vacances de Setmana Santa, hem escrit poemes (d’autors/es i d’elaboració pròpia). Hem creat una gàbia on infants i mestres han pogut agafar un poema sorpresa a la sortida de l’escola i, així, deixar volar poemes lliurement.

Per desitjar-vos unes bones vacances, us compartim el poema que la ILC ha escollit: “m’he estimat molt la vida” de Vicent Andrés Estellés.

XLII

m’he estimat molt la vida,
no com a plenitud, cosa total,
sinó, posem per cas, com m’agrada la taula,
ara un pessic d’aquesta salsa,
oh, i aquest ravenet, aquell all tendre,
què dieu d’aquest lluç,
és sorprenent el fet d’una cirera.

m’agrada així la vida,
aquest got d’aigua,
una jove que passa pel carrer
aquest verd
aquest pètal
allò
una parella que s’agafa les mans i es mira als ulls,

i tot amb el seu nom petit sempre en minúscula,

com aquest passarell,
aquell melic,

com la primera dent d’un infant.

Vicent Andrés Estellés

Obra Completa IV [Horacianes], 2017