SOM CENTRE ILEC
El Departament d’Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves.

PROJECTE D’INNOVACIÓ ESPORTIU

Aquest curs l’escola està definint el seu projecte d’innovació centrat en l’handbol com a eina de cohesió social i d’aprenentatge. Aquesta setmana ens ha visitat VOTV per donar a conèixer l’activitat extraescolar d’handbol que porten a terme la Cecilia i la Julia, jugadores del KH7 BM GRANOLLERS.

 

SCRATCH

Aquest curs des de la comissió TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i Coneixement) s’ha decidit apostar per l’SCRATCH a les classes d’informàtica. Ho hem iniciat mitjançant les nostres tauletes i l’aplicació d’SCRATCH jr.

Quan els nens aprenen a programar amb ScratchJr, aprenen a crear i a expressar-se amb un ordinador, no només a interactuar amb ell. En el procés, els nens aprenen a resoldre problemes i a dissenyar projectes i a desenvolupar destreses cognitives que són fonamentals per al desenvolupament acadèmic posterior. També utilitzen les matemàtiques i el llenguatge en un context significatiu i motivant, donant suport així el desenvolupament de la lecto-escriptura i habilitats numèriques. Amb ScratchJr, els nens no només estan aprenent a programar, estan programant per aprendre.

VALLESBOT

La nostra escola, concretament la classe de 5è de primària, torna a participar en el Projecte del Vallès Bot on participem escoles i instituts d’arreu de la comarca. Enguany, la temàtica és la diversitat funcional. En la societat actual existeix una tendència a adaptar l’entorn i els espais públics a les necessitats de les persones amb discapacitat, a fi d’evitar l’exclusió social, doncs una discapacitat es percep com a tal, mentre que la persona és incapaç d’interactuar per si mateixa amb el seu propi entorn.
Aquest és el cas dels nostres veïns amb dèficit motriu Sr. Juan Alcedo i Sr. Pau Navarro. Ens van explicar les moltes dificultats que es troben en la seva vida quotidiana. La veritat és que ho vàrem percebre de seguida, ja que la nostra escola no està adaptada. Juan i Pau, no arribaven al timbre quan van arribar a l’escola, no van poder pujar a classe perquè està al primer pis i no tenim ascensor i, per acabar, no tenim rampes, per aquest motiu els vam haver d’ajudar per accedir dins l’escola. Ara bé, quina visita més profitosa! Quin treball de sensibilització que van dedicar als nostres alumnes! Nosaltres, els hi van fer moltes preguntes i gràcies a les seves explicacions ara els nostres alumnes tenen una perspectiva molt més gran de la molta feina que tenim per endavant.
La nostra classe té el propòsit, mitjançant aquest projecte, d’intentar ajudar al Juan i al Pau evidenciant els punts negres del nostre barri que impedeixen a persones amb dèficit motriu valdre’s per ells sols. De fet, el Pau, ens ha posat deures, per a la propera sessió hem d’haver localitzat barreres arquitectòniques, ja que com molt bé ens explica el Juan, només per 2 cm a vegades ja és suficient per tenir un gran hàndicap.
Per acabar, també, ens varen parlar de la feina que fan a SIRIUS i, Juan, ens va portar una normativa extreta del BOE.
 
Moltes gràcies de nou Juan i Pau! Quina sort d’haver comptar amb la vostra ajuda!

Xerrades sobre Salut Visual

Durant aquest trimestre ens han visitat dos especialistes en optometria, la Coral Ruiz del Centre Neival i l’Eduard Aguilera de General Òptica, tots dos de Granollers.
La Coral va informar al claustre de l’ escola i l’Eduard al Taller de famílies. Van parlar de com detectar possibles dificultats en la visió dels infants i la influencia en l’aprenentatge.
Els hi volem donar les gràcies a tots dos per la seva col.laboració i participació.

https://photos.app.goo.gl/uXGcJzYfUWDGkB8N6

Ambients a Infantil

Els nens i nenes d’Infantil gaudim i aprenem en els ambients a les tardes. Ens disfressem i fem teatre a l’ambient de disfresses, ens expressem artísticament a l’ambient creatiu, experimentem a l’ambient de llum i ombres i juguem a l’ambient joc simbòlic.

 

Castanyada 2019

Avui, per celebrar la Castanyada, tota l’ escola hem anat a la Conreria.
Allà ens esperava la Castanyera, el seu amic “Castanyer Oleguer” i la bruixeta “Pelaquefred”.
Ha estat un dia molt divertit, ple d’ aventures, de jocs i de cançons…que no oblidarem! Gràcies a tots els monitors de la Fundació Pere Tarrés!
Ah! I per cert…si veieu un ” marrameu” pel carrer…recordeu picar ben fort …perque no se li cremin els morros!!

 

https://photos.app.goo.gl/F1bwXjH6xzE6dqDf9

 

 

Barcelona acollirà un congrés per analitzar el paper de l’esport com a instrument de cooperació al desenvolupament

L’esport i l’activitat física juguen un paper molt important en la inclusió social, tal com ha quedat palès en un gran nombre d’experiències d’arreu del món. Els valors que van associats a l’activitat esportiva, més enllà de facilitar l’adquisició d’hàbits saludables, el converteixen en una eina molt valuosa per a lluitar contra l’exclusió social, afavorir l’autoestima, el sentit de pertinença, la cooperació i la identitat comuna entre els qui el practiquen, entre molts altres efectes positius.
Per aquest motiu, Barcelona reunirà els propers 17 i 18 octubre un congrés format per experts del món de l’esport i de la cooperació internacional al desenvolupament per descobrir noves formes de sumar esforços per la millora social.

https://www.lavanguardia.com/encatala/20191010/47890315817/congres-esport-cooperacio-exclusio-social.html?utm_campaign=botones_sociales&utm_medium=social&utm_source=whatsapp