Esport adaptat a quart

Avui, en el marc de les activitats del Pla d’Esports, les nenes i els nens de quart hem gaudit d’un taller d’esport adaptat. Ha estat un taller molt profitós i que ens ha fer pensar de valent!!!!!!!!!!!

Ens ho hem passat pipa practicant esport adaptat, reconeixent el poder de superació dels esportistes amb discapacitat física i adonant-nos que tothom pot practicar esport, sigui quina sigui la seva diversitat funcional. Hem practicat bàsquet amb cadires de rodes, boccia i diferents activitats per a invidents.

Posteriorment, hem reflexionat sobre les necessitats que tenim totes les persones. Hem vist que, per practicar el bàsquet en cadira de rodes, l’única adaptació necessària és la cadira. En canvi, els nens i les nenes de l’escola que practiquen bàsquet tenen molt més adaptat el seu esport a les seves necessitats (la pilota més petita, les cistelles més baixes, el partit més curt…).

Hem estat parlant de les capacitats de cadascú, i hem arribat a la conclusió que tots en tenim moltes. Però també ens hem adonat que cadascú de nosaltres tenim les nostres discapacitats o, dit d’una altra manera, dificultats per fer alguna cosa concreta. Tots tenim diferents capacitats i això de “la normalitat” no existeix, cadascú en té la seva.

El que també tenim molt clar és que cal adaptar l’esport, els edificis, els parcs, els carrers… a les necessitats de tothom per tal que totes les persones, tinguin les capacitats i la diversitat funcional que tinguin, puguin ser autònomes i puguin fer tot allò que vulguin. És la responsabilitat de tothom.

Aquí teniu algunes imatges de l’activitat i un enllaç on podreu veure més fotos dels alumnes practicant aquests esports. Esperem que us agradin.