SETMANA DE LA NATURA A LA NOSTRA ESCOLA🌳💚

El dia 22 de maig va ser el dia Internacional de la Diversitat Biològica i el 5 de juny el dia Mundial del Medi Ambient.

Durant aquests dies diferents associacions, fundacions, ajuntaments i  empreses organitzen en total més de 500 activitats sense ànim de lucre per prendre consciència de la conservació de la natura arreu de Catalunya.

Un any més a la nostra escola hem dedicat una part del nostre temps a realitzar activitats emmarcades dins de la 8a SETMANA DE LA NATURA per tal d’apropar-se a conèixer, estimar i passar a l’acció per la natura.

Aquest curs a l’ escola hem fet diferents i diverses activitats  :

EDUCACIÓ INFANTIL:

I3 i I5 : el passat dimecres 7 de juny vam fer una sortida conjunta al Parc Central de Santa Margarida de Montbui. Allà vam poder esmorzar junts i després els infants d’I3 van poder gaudir d’un espai verd dins del nostre municipi i es van adonar de la necessitat que existeixin espais així per tenir qualitat de vida dins de les ciutats. I els nens i nenes d’I5 van buscar un lloc bonic del parc i van fer un dibuix al natural, mentre escoltaven els ocells  i observaven la natura tot intentant immortalitzar-la en un dibuix.  Podeu veure algunes fotografies clicant aquí.

I4: El dimarts dia 6 de juny els infants d’I4 van anar d’excursió a Cal Serrats, una granja d’ovelles on vam gaudir del matí del pastor, vam poder tocar xais, munyir cabres i amb l’ajuda de la pastora conèixer característiques bàsiques d’aquests animals. També vam conèixer l’Americano  el cavall  que viu a Cal Serrats. Van poder gaudir d’un dia en un entorn rural i la natura que l’envolta. Podeu veure algunes fotografies clicant aqui.

CICLE INICIAL:

1r: Van realitzar dues activitats:

• Una activitat ha estat la XERRADA DELS AGENTS RURALS del dia 22 en què ens van parlar sobre  la  feina dels agents rurals, la protecció dels animals, dels espais naturals, la prevenció d’incendis o la preservació de la fauna i la flora autòctona.  Gràcies a aquesta xerrada hem conegut la tasca tan important que fan els Agents Rurals a la natura.
  • El 8 de juny hem anat d’excursió als MOLINS DE LA FONT TROBADA, aquest espai forma part del Patrimoni Històric de Santa Margarida de Montbui, són dos antics molins fariners que componen unes singulars instal·lacions.  Hem gaudit molt de la sortida ja que hem passat un matí  a la natura i l’aire lliure. Hem pogut veure molts animals com gallines, un ruca o somera, uns conillets i dos cadellets de gos, també hem observat tots els animalons que hi vivint a la natura. Després la Beneta, encarregada dels Molins ens ha fet de guia, explicant-nos la història dels molins fariners i fins i tot hem pogut veure com un molí funcionava amb la força de l’aigua.
  •  Podeu veure les fotos clicant a Xerrada Agents rurals  Sortida Molins de la Font Trobada

2n: El passat dimarts 30 de maig els i les alumnes de 2n de primària vam anar a Mas Buret, una masia situada a El Saió que es dedica a l’elaboració i la comercialització de la mel. Primer de tot, ens van ensenyar diferents tipus d’arbres i els seus fruits i vam aprendre el nom de diverses plantes aromàtiques. Seguidament, vam poder observar una colònia d’abelles en el seu hàbitat natural i ens van explicar com és la seva vida i com treballen i, finalment, vam fer una petita degustació de diferents tipus de mel (eucaliptus, farigola i castanyer). Va ser una sortida molt interessant!  Per veure les fotos clicant  AQUÍ

CICLE MITJÀ:

3r: Van anar d’excursió a Navarcles i van gaudir d’un dia d’aventura en plena naturalesa tot prenent consciència de la importància de tenir cura de l’espai natural per poder gaudir d’activitats al riu com el caiac  i la tirolina. Podeu veure les fotografies clicant aquí.

4t: Hem tingut cura de les plantes del pati de l’escola al llarg del curs , hem plantat les llavors, les hem regat i cuidat molt , i així les hem vist créixer. Ara les tenim ben grans i boniques. Podeu veure algunes fotografies clicant aqui.

CICLE SUPERIOR:

Els alumnes de cicle superior han durant l’assignatura de valors han treballat activament els objectius de desenvolupament sostenible (ODS).Han explorat amb profunditat cada ODS, comprenent la seva importància i les seves implicacions per a la societat,  Mitjançant exemples pràctics, han après sobre el compromís i la responsabilitat dels ciutadans globals en la consecució dels ODS.A més, han identificat accions concretes que poden prendre en el seu entorn més proper per contribuir als ODS. Els nens i nenes han pres consciència de la seva pròpia capacitat per influir en la construcció d’una societat més sostenible, saludable i ètica. Han descobert el valor de la seva veu i han adquirit habilitats per prendre decisions ètiques i responsables. En resum, mitjançant el treball amb els ODS, els nens i nenes de cicle superior han après a connectar-se amb qüestions globals rellevants i han desenvolupat una mentalitat de participació activa en la millora del món. Han après que fins i tot les petites accions individuals poden tenir un impacte significatiu quan es realitzen col·lectivament, reforçant la seva confiança per promoure canvis positius a nivell local i global.