SETMANA DE LA NATURA A 1R

La Setmana de la Natura té lloc del 22 de maig al 5 de juny, durant la qual diferents associacions, fundacions, ajuntaments, escoles o empreses organitzen moltes activitats en  sense ànim de lucre per a la conservació de la natura arreu de Catalunya. L’inici d’aquesta setmana coincideix amb   el Dia Internacional de la Diversitat Biològica i l’acabament coincideix  amb el Dia Mundial del Medi ambient. per a més informació us passem l’enllaç https://setmananatura.cat/2023/#!/llistat

Nosaltres des de l’escola hem volgut aportar el nostre granet de sorra per contribuir a cuidar i respectar el nostre medi natural.

• Una activitat ha estat la XERRADA DELS AGENTS RURALS del dia 22 en què ens van parlar sobre  la  feina dels agents rurals,   la protecció dels animals, dels espais naturals, la prevenció d’incendis o la preservació de la fauna i la flora autòctona.  Gràcies a aquesta xerrada hem conegut la tasca tan important que fan els Agents Rurals a la natura.
  • El 8 de juny hem anat d’excursió als MOLINS DE LA FONT TROBADA, aquest espai forma part del PAtrimoni Històric de Santa Margarida de Montbui, són dos antics molins fariners que componen unes singulars instal·lacions.  Hem gaudit molt de la sortida ja que hem passat un matí  a la natura i l’aire lliure. Hem pogut veure molts animals com gallines, un ruca o somera, uns conillets i dos cadellets de gos, també hem observat tots els animalons que hi vivint a la natura. Després la Beneta, encarregada dels Molins ens ha fet de guia, explicant-nos la història dels molins fariners i fins i tot hem pogut veure com un molí funcionava amb la força de l’aigua.
  •  Podeu veure les fotos clicant a Xerrada Agents rurals  Sortida Molins de la Font Trobada

“Com més ens fixem en la natura, més ens adonem que està plena de vida i més ens adonem que tota vida és un misteri i que estem units amb totes les vides que existeixen a la natura.” Albert Schweitzer