D’ON PARTEIXEN ELS NOSTRES VALORS CAP A UNA ESCOLA MÉS SOSTENIBLE. DINÀMICA DE CLAUSTRE

L’Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) mai no ha tingut tanta força com en té actualment. Els problemes d’abast mundial -com el canvi climàtic- exigeixen urgentment un canvi dels nostres estils de vida i la modificació de la nostra manera de pensar i actuar. Per aconseguir aquest canvi, necessitem COMPETÈNCIES, VALORS I ACTITUDS nous que ens condueixin cap a societats més sostenibles.

La nova Agenda 2030, adoptada per l’Assemblea General de la ONU que proposa els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) reflecteix clarament aquesta visió de la importància d’una resposta educativa adequada, LA UNESCO, com a organisme de les Nacions Unides, especialitzada en educació, té la comesa de liderar i coordinar l’agenda Educació 2030. L’Educació es essencial per assolir els ODS, queda reflectida en l’objectiu 4 que pretén “garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida per a tothom”

Des del marc de la nostra escola pretenem poc a poc fer un canvi de mirada cap a l’educació per al Desenvolupament Sostenible, exercint petits canvis i petites accions que aporten als nostres alumnes i a la comunitat educativa en general uns valors, uns moments de reflexió, d’aprenentatge, etc… i, en definitiva, de la realitat que ens envolta.  Per aquest motiu es va fer una dinàmica amb tot l’equip de mestres per tal d’apropar-nos al nou paradigma de l’Educació per al Desenvolupament sostenible per conèixer els ODS i així obrir i ampliar  la nostra mirada al concepte “Escola Verda” i anar molt més enllà del reciclatge, l’hort, la cura de les gallines, etc…    A continuació clicant l’enllaç podeu veure les fotos de la sessió del claustre pedagògic.