AQUEST TRIMESTRE HEM INICIAT ELS RACONS DE TREBALL.
ÉS UNA FORMA D’ORGANITZACIÓ QUE PERMET ALS NENS I NENES EL DESENVOLUPAMENT D’HÀBITS ELEMENTALS DE TREBALL I EL DESENVOLUPAMENT DE LA SEVA AUTONOMIA. AQUEST TIPUS DE PLANTEJAMENT RESPON A LA NECESSITAT D’ESTABLIR UNES ESTRATÈGIES ORGANITZATIVES PER TAL DE DONAR RESPOSTA A LES DIFERÈNCIES, INTERESSOS I RITMES D’APRENENTATGE.
ORGANITZATS EN GRUPS REDUÏTS, ELS NENS I NENES APRENEN A TREBALLAR EN EQUIP, A COL·LABORAR I A COMPARTIR CONEIXEMENTS. ELS RACONS TAMBÉ POTENCIEN LA SEVA INICIATIVAI EL SENTIT DE LA RESPONSABILITAT.
ELS/LES MESTRES PORTEM UN CONTROL DE MANERA QUE CADA NEN/A VAGI PASSANT AL LLARG D’UN PERÍODE DE TEMPS (SETMANA, QUINZENA,…) PER TOTS ELS DIFERENTS RACONS DE TREBALL.
TREBALLAR PER RACONS ENS PERMET DEDICAR UNA ATENCIÓ MÉS INDIVIDUALITZADA A CADA NEN/A, PLANIFICANT ACTIVITATS D’APRENENTATGE ADAPTADES ALS SEUS CONEIXEMENTS PREVIS.
RACONS DE LLENGUA:
ACTIVITATS ENCAMINADES A DESENVOLUPAR EL LLENGUATGE ORAL, ADQUIRIR VOCABULARI, TREBALLAR LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA I APROPAR ELS INFANTS AL MÓN DE LES LLETRES. D’UNA MANERA MÉS LÚDICA, ELS NENS/ES S’ ENDINSEN EN EL MÓN DE LA LECTO-ESCRIPTURA. HEM TREBALLAT: EL GRAFISME, LA COMPOSICIÓ DE PARAULES, LA DISCRIMINACIÓ DE SONS, LA LECTURA GLOBAL DE PARAULES,… TOT AMB DIFERENTS MATERIALS QUE RESULTEN ATRACTIUS I AFAVOREIXEN L’AUTONOMIA DELS INFANTS.
RACONS MATEMÀTICS:
ACTIVITATS DE CÀLCUL, RAONAMENT, SERIACIONS, COMPTATGE ON PLANTEGEM PROBLEMES QUE ELS NENS/ES HAN DE RESOLDRE SOLS, SOVINT, D’UNA MANERA INTUÏTIVA, PERÒ QUE VAN DESPERTANT EL SENTIT COMÚ I LA LÒGICA MATEMÀTICA.