Projecte Escoles Tàndem

El programa Escoles Tàndem impulsa la col·laboració entre el centre educatiu i una institució, i Fundació Ciutat Invisible i Temporada Alta, per singularitzar el centre en el marc d’un procés d’innovació. Durant els tres cursos que es duu a terme el Projecte, l’escola i la institució intercanvien coneixements, experiències i material pedagògic. És una oportunitat perquè les institucions reflexionin sobre les seves pròpies activitats educatives.

Es dissenya un programa de formació i acompanyament pedagògic que permet al conjunt del professorat implementar metodologies d’innovació docent amb èmfasi especial sobre les arts escèniques de la mà de la Fundació La Ciutat Invisible i Temporada Alta.

Al llarg de tot el curs es desenvolupen estratègies per transformar l’organització del centre, els valors compartits amb la comunitat, i canviar les metodologies docents i els espais d’aprenentatge. Aquest procés de transformació es fa a partir de l’anàlisi de necessitats, la identificació d’oportunitats i l’aplicació de canvis metodològics i curriculars sostenibles a llarg termini, de manera coordinada amb els equips docents dels centres educatius.

Des de la Fundació Catalunya La Pedrera és promouen i gestionen les aliances entre els centres, s’aporta el coneixement que els professionals de la Fundació tenen en l’àmbit educatiu, s’analitzen els resultats i es finança el programa.