ContArte a 4t: Els músics de Bremen

Aquest curs el projecte QUIN-ART va sobre els contes populars. Per aquest motiu, des de la biblioteca de l’escola s’organitzaran una sèrie d’activitats relacionades amb aquesta temàtica. Així doncs, el dimarts, 1 d’octubre, vam donar el tret de sortida a la primera, que consisteix en oferir una dinàmica d’animació a la lectura a cada curs, per reforçar el treball realitzat a l’aula sobre el conte que ha tocat a cada grup.

A continuació, us expliquem com ha anat la darrera d’aquestes dinàmiques, que ha estat amb l’alumnat de 4t.

“El 30 d’octubre ha estat un dia molt especial per a la nostra classe perquè ens han visitat tots/es els/les nostres avis, àvies, padrins, padrines, iaios i iaies. Us estareu preguntat el motiu d’aquesta visita tan extraordinària, oi? Us ho expliquem a continuació!

A l’aula de 4t hem estat treballat el conte: Els músics de Bremen. I, després de llegir-lo, hem arribat a dues conclusions:

La primera, és injust pensar que els animals i les persones, quan ja s’han fet grans, no serveixen. I, la segona, treballant en equip podem aconseguir més coses que sols i soles.

Aleshores, se’ns va acudir que podíem convidar als nostres padrins i a les nostres padrines i ballar tots/es junts/es una dansa. Així doncs, li vam traslladar la nostra idea a la Roser, la mestra de música, a la qual, li va semblar molt bé. Fins i tot, també ens va proposar de tocar-los-hi una cançó amb la flauta.

Llavors, ens vam posar “manos a la obra” i vam escriure una invitació als nostres padrins i a les nostres padrines perquè vinguessin el dijous, 30 d’octubre, a les 11.30h a l’escola per a fer una activitat sorpresa. Després cada un/a de nosaltres es va encarregar de fer-los-hi arribar.

La convocatòria va ser un éxit. Van venir, pràcticament, 40 padrins i padrines. A tots/es els vam acompanyar fins a la biblioteca i allí els vam explicar el nostre conte: Els músics de Bremen.

Tot seguit, els vam tocar una cançó amb la flauta.

I, per últim, els vam conduir fins al pati, on els vam ballar la dansa: El Patatuf, que després vam ballar amb tots/es els padrins i les padrines que van voler.

Abans de marxar, els vam demanar de fer-nos una fotografia junts/es, per tal de tenir un record d’aquest dia”.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>