Dilluns el Rei Carnestoltes mana:

Ja som dilluns Carnestoltes!

Divendres, amb molta atenció les ordres vam escoltar.

Avui les ungles  pintades ens ha tocat ensenyar!

DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Quan parlem de l’amor, l’empatia, el respecte, l’amistat, la tolerància, la felicitat, la igualtat, la justícia… estem fent referència a valors que cada dia es treballen a les escoles.

Avui, a partir d’un àlbum il·lustrat titulat “La coleccionista de la palabras”, de Sonja Wimmer, hem pogut veure que hi ha paraules que ens omplen el cor, que ens fan sentir bé i que ens fiquen feliços, però pel contrari, també hi ha paraules lletges, que no ens agraden, i que fan encongir el cor. Aquestes últimes paraules, les hem tornat a la maleta, a la nostra escola no són ben rebudes i al nostre cor tampoc. Però, en canvi, les paraules boniques ens les hem quedat, les hem decorat i a la tarda hem anat a penjar-les a l’olivera de davant de l’escola. Volem donar visibilitat a aquestes paraules i recordar-les a tothom cada dia.

Finalment, els infants de l’escola han preparat un recital de poemes pel dia de la Pau.

CONTES PER UN MÓN MILLOR

Avui és celebra el dia de la no-violència i la Pau: DENIP.

Aquest any seguint  la proposta de “Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida” hem volgut abordar la temàtica de la comunicació no violenta.

Les paraules i els gestos sovint són l’arrel de molts conflictes. En el context escolar, l’assetjament verbal i el bullying són un exemple de violència amb un greu impacte psicològic sobre els nens i nenes.

Reflexionar com ens comuniquem i aprendre sobre la comunicació no violenta pot ajudar a prevenir i a resoldre conflictes a l’aula però també a donar eines per l’educació per la pau i la justícia social.

A la nostra escola els grans aliats per treballar qualsevol temàtica son els contes i àlbums il·lustrats i per això, la fada i el follet ens n’han portat uns quants per llegir, reflexionar i gaudir. De ben segur us agradaran:

 

NEVA!

Dimarts 24 de gener per la tarda vam sortir al pati: estava nevant!!
Estaven tan contents i contentes que vam voler anar a observar els flocs de neu.
L’endemà la neu havia quedat, potser no tant com ens hauria agradat, però en vam tenir prou per gaudir-la.

LA TARDOR

Amb la tardor, arriba a l’escola noves olors, els seus colors, les fruites, la transformació del paisatge i els seus costums i festes tradicionals.

A través de l’observació i la manipulació hem pogut conèixer una mica més tot allò que n’és característic d’aquesta estació que ens ha captivat. I, tanmateix, hem realitzat algunes sortides, ja que són essencials per conèixer l’entorn natural i social, i alhora una oportunitat de descoberta, de relació i experimentació.

L’ESCALADA

Avui la Mariona i el Martí ens han compartit la seva gran afició: l’ESCALADA!
Ens han sabut transmetre la seva passió per aquest esport i ens han ensenyat part del material que es necessita per practicar-lo. Moltes felicitats Mariona i Martí!

 

Cançons amb l’ukelele

El passat divendres dia 25 de novembre, vam rebre la visita de la Isabel, però no venia sola, venia acompanyada d’un instrument de corda; l’Ukelele. 

La Isabel ens va portar una activitat on vam gaudir de la música tot cantant cançons amb l’ukelele. I és que de dins d’una bossa màgica van anar apareixent fins a 17 imatges d’animals, personatges, d’estrelles i satèl·lits; tal com l’elefant, el lleó, la formiga, el gall, el pastoret, el sol, la lluna… I a cada una d’elles li vam cantar la seva cançó.

Gràcies Isabel per regalar-nos aquesta tarda i per portar-nos cançons que no coneixíem i que han vingut per quedar-se a l’Escola.

Que no pari la música!

El món de les lletres: Els rodolins

Jugar amb les rimes és una entrada excel·lent a la consciència fonològica, per desenvolupar l’atenció cap als sons del llenguatge. És per això, que aquests darrers dies hem estat escoltant i jugant amb paraules que rimen.

Però és més, ens hem atrevit a fer rodolins amb els nostres noms, tot buscant paraules que acaben igual o que sonen semblant, i hem creat el nostre llibre dels rodolins.
Doneu-hi un cop d’ull, us quedareu bocabadats/des!

Dia Universal dels Drets dels Infants

A l’Escola, ja fa dies que parlem dels drets i els deures dels Infants, i avui hem celebrat el Dia Universal dels Drets dels Infants, que es commemora cada 20 de novembre per reivindicar i prendre consciència que tots els infants del món tenen drets simplement pel fet d’haver nascut.

És per això, que els Infants de l’Escola Els Set Focs hem volgut donar visibilitat i veu, i després de conversar sobre aquest dret que tenim totes les nenes i els nens del món, hem format un cor amb pedretes de colors escrites amb paraules boniques, per recordar la situació en què viuen encara molts infants i desitjar que això s’acabi.

Dia de la música: La Roser i el seu violí

Avui, dia 22 de novembre, amb motiu de la celebració de Santa Cecília, patrona dels músics, hem rebut la visita de la Roser i el seu violí. 

La Roser des dels sis anys que estudia el violí, i gràcies a la seva perseverança i esforç, avui ens ha pogut transmetre el seu saber i amor cap aquest instrument. 

Ens ha presentat les parts del violí i ens ha explicat que és com una persona; amb un cos, un cap, i un coll que fa de nexe entre ambdues parts i que alhora és per on emet el so, igual que les nostres cordes vocals. A més, de la mateixa manera que per nosaltres és necessari tenir un cor, al violí li passa el mateix, i és que té un palet, que es diu ànima, a dins la caixa de ressonància que és el motor i el qual sense aquest no sonaria. 

Ja per últim, ens ha deleitat amb algunes cançons infantils populars, de tradicionals i de música moderna. Podeu donar-hi un cop d’ull al vídeo que trobeu a continuació; A veure quantes cançons coneixeu vosaltres?