WONDER

El passat dia 22 de desembre del 2018 els alumnes de 6è van llegir un llibre anomenat WONDER i aquí us deixem el seu resum :

August té deu anys, és fan de La guerra de les galàxies i mai ha anat al col·legi; la seva mare ha estat la que s’ha encarregat de la seva educació. Però aquest any els seus pares han decidit que hauria de començar a relacionar-se amb altres nens. August no és un noi normal, almenys físicament, ja que té part de la cara deformada, però ell se sent com un més.

Encara que al principi renega una mica a l’hora d’anar a escola, finalment accedeix i fa alguns amics com Jack i Summer. Però, com era d’esperar, la seva integració a l’escola no és gens fàcil, ja que alguns dels seus companys es burlen dels seus aspecte físic. Això no fa que August tiri la tovallola, està acostumat a les cares d’esglai de la gent al veure el seu deforme rostre.

Al llarg del curs, August aprèn una lliçó que farà que la seva forma de veure la vida canviï completament. Aconsegueix caminar amb el cap ben alt, somriure encara que tingui un mal dia i acceptar-se a si mateix. Deixa anar al seu sentit de l’humor i amb això aconsegueix que tots els nois de la seva escola li acceptin tal com és i arribin a considerar-lo un amic.

1. J. Palau ens ensenya amb aquesta brillant novel·la una lliçó a tots i no només a August. Té una narració amena i divertida, amb alguns moments que fan que se’t posi la pell de gallina i fins i tot que se t’escapi alguna llagrimeta. Però sobretot sense perdre el sentit de l’humor en una història que sembla d’allò més típica, i això és el que la fa tan especial.

La lliçó d’August està dividida en parts i cadascuna té un narrador diferent: Summer, Jack, Olivia (la germana gran d’August), etc. D’aquesta manera és més fàcil veure com les persones que envolten a August es van adonant que al cap ia la fi és un noi normal.

L’autor ha aconseguit retratar uns nens de deu anys molt versemblants, amb els típics comentaris, bromes, germandats i enfrontaments que sorgeixen entre companys de classe. Una part que ens ha agradat especialment és la que aquesta narrada per la germana, mostrant el conflicte d’una adolescent entre l’amor fraternal i el fet que August sempre ha estat el centre d’atenció.

Una novel·la publicada pel nou segell editorial de Random House, Núvol de tinta, que encaixa molt bé amb els títols anteriors de la col·lecció. Una novel·la que et enlluerna i et roba un trosset del cor.

Taller del bloc de cicle superior. Salma i Lluc