PROJECTE PRESENTACIÓ KA2. PAÏSOS PARTICIPANTS.

Com bé sabreu els alumnes de 6è aquest any viuran l’experiència del KA2 ( vindran polonesos, turcs, italians, romans i búlgars ) i viuran una setmana plena de diversió i excursions.

Els països participants al Projecte ERASMUS K2 són: Itàlia, Bulgària, Turquia, Polònia i Rumania.

A continuació us presentem una petita informació de cada país:

ITALIA

Itàlia és un país d’Europa del sud, que forma part de la Unió Europea (UE). El seu territori consisteix en la Península Itàlica i de dues grans illes en el mar Mediterrani: Sicília i Sardenya. Envoltada al nord per Alps, limita amb França, Suïssa, Àustria i Eslovènia.Compta amb dos estats independents: San Marino i Ciutat del Vaticà, enclavats dins el territori italià. Forma part del grup de les vuit nacions més industrialitzades del món i està plena de tresors que reconstrueixen la història de les bases de la civilització occidental.Itàlia va ingressar a l’OTAN i Unió Europea sumant-se a la creixent unificació econòmica i política d’Europa occidental, incloent l’adopció de l’euro en l’any 1999. Cliqueu aquí per veure fotografies.

BULGARIA

Bulgària és un estat del sud-est d’Europa. Està situat a la part oriental de la península Balcànica i ocupa el 23% del seu territori. Limita amb Romania al nord, amb Sèrbia i Macedònia a l’oest, amb Grècia i Turquia al sud, i la mar Negra a l’est. La capital i la ciutat més gran n’és Sofia; altres ciutats importants són, Varna, Burgas i Russa. Amb un territori de 110.879 km², Bulgària és el 16è estat més gran d’Europa.

Les cultures prehistòriques organitzades van començar a desenvolupar-se sobre les actuals terres búlgares durant el període neolític. La seva història antiga va contemplar la presència de tracis, grecs, perses, celtes, romans i altres. L’aparició d’un estat búlgar unificat es remunta a l’establiment del Primer Imperi búlgar el 681 de la nostra era, que va dominar la major part dels Balcans i va funcionar com un nucli cultural per als eslaus durant l’edat mitjana. Va durar fins a l’any 1018 quan va caure sota el domini bizantí. Va renéixer amb el Segon Imperi búlgar el 1185, que arribà al punt més alt de poder i expansió territorial a la primera meitat del segle XIII, i va existir entre 1185 i 1396, quan fou vençut per l’expansió de l’Imperi otomà el 1396. Cliqueu aquí per veure fotografies.

POLONIA

Polònia (en polonès Sobre aquest so Polska, oficialment anomenada República de Polònia (en polonès Sobre aquest so Rzeczpospolita (Polska), és un país situat a Europa Central i membre de la Unió Europea (UE). Té una extensió territorial de 312 685 km².5 amb una població de més de 38,5 milions de persones, Polònia és el sisè país més poblat de la UE i és un Estat unitari dividit en 16 subdivisions administratives. el territori polonès, que limita amb el mar Bàltic, comprèn en la seva porció més gran al nord part de la gran plana europea i abasta al sud territori muntanyós dels Sudets, els Carpats i la serra de Santa Creu. la seva capital i ciutat més poblada és Varsòvia, però, el centre acadèmic-cultural és la segona ciutat més gran, Cracòvia. Cliqueu aquí per veure fotografies.

RUMANIA

Capital: Bucarest

Moneda: Leu rumano

Población: 19,71 millones

Romania es trova al sud-est d’Europa. Limita al noroeste con Hungría, al suroeste con Serbia, al sur con Bulgaria, al sureste con el Mar Negro, al este y norte con Ucrania, y al este con la República de Moldavia. Iambe Romania compta amb pastajes maravillosos, muntanyes esplèndides, turons i valls bonics, planes fèrtils i nombrosos rius i llacs. Una quarta part del país està coberta per boscos que protegeixen una de les faunes més riques d’Europa. El riu Danubi, després de travessar vuit països, acaba el seu viatge al Mar Negre, no abans de formar una de les zones humides més grans i bio-diversificades, el Delta del Danubi.

Cliqueu aquí per veure fotografies.

TURQUIA

Turquia (en turc: Türkiye), oficialment la República de Turquia (en turc: Türkiye Cumhuriyeti), és un estat eurasiàtic que ocupa la península d’Anatòlia al sud-oest d’Àsia, així com Tràcia als Balcans, regió del sud-est d’Europa. Turquia té frontera amb vuit estats: Bulgària al nord-oest, Grècia a l’oest, Geòrgia al nord-est, Armènia, Azerbaidjan i Iran a l’est, i Iraq i Síria al sud-est. Les fronteres marítimes són el mar Mediterrani al sud, el mar Egeu a l’oest i el mar Negre al nord. El mar de Màrmara i els estrets turcs separen Anatòlia de Tràcia, que delimiten les fronteres entre Àsia i Europa; per tant, Turquia és un estat transcontinental.Cliqueu aquí per veure fotografies.

Alumnes del grup 3 de Cicle Superior. Taller Blog