Mines de Gavà 2015-2016.

El passat 21 d’octubre de 2015, l’alumnat de 3r vam visitar les Mines de Gavà. Fa milers d’anys hi van viure éssers humans com nosaltres que treballaven dins la mina per treure la “variscita”. La variscita era una pedra molt preciada per a ells amb la qual es feien collarets, braçalets i altres joies. Era signe de riquesa i amb ella podien comerciar amb pobles veïns.

Primer, vam veure un video explicatiu sobre el descobriment de la mina i ens van ensenyar les restes arqueològiques que hi van trobar. Ens van explicar com treballaven i com vivien. A continuació, vam baixar a la mina amb la protecció d’uns cascos per poder veure com extreien els minerals de sota terra. Finalment, vam fer un taller de creació d’un collar. Havíem de fer servir un instrument anomenat “ballarina” per foradar les pedres que ens havien donat i així fer el collar.

Quan vam abandonar el Museu ens vam dirigir cap al Parc del Mil·leni per dinar. Quan vam acabar de dinar vam jugar una estona i cap a la tarda vam tornar cap a l’escola.

Va ser un dia magnífic.

Podeu veure les fotos al canal de fotos de l’escola.