DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA

Com cada any la nostra escola celebrem el dia mundial de l’activitat física, 6 d’Abril aquest any ho hem fet dins dels dies de les jornades culturals.

A Catalunya, la prevalença d’obesitat i sobrepès (excés de pes) infantil és elevada amb un gradient social important. Un de cada 3 infants de 6 a 12 anys presenta excés de pes i els nivells d’activitat física són baixos: només un de cada 3 fa un oci actiu. A més a més, tot indica que s’ha incrementat amb la pandèmia.

El programa The Daily Mile, amb origen a Regne Unit, té com a finalitat que l’alumnat corri o camini de pressa durant quinze minuts al dia a l’aire lliure durant l’horari escolar en el moment escollit per l’escola. És una activitat física que promou alhora l’estat de forma, el benestar social, emocional i mental. Per a participar, l’alumnat només necessita un calçat adient i no cal cap material ni formació especial del professorat. Té un impacte positiu en el comportament i nivells de concentració dels infants, i això repercuteix en els seus resultats acadèmics. És un programa d’implantació gratuïta, senzill i efectiu, i que permet que tot l’alumnat faci activitat física diàriament, i sumin 15 minuts que contribueixin a aconseguir el repte de 60 minuts d’activitat física diària que recomana l’OMS.

El Departament d’Educació i la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, mitjançant el Consell Català de l’Esport, en col·laboració amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya, amb l’objectiu de promoure la implantació del programa a les escoles de Catalunya, i amb la proposta per donar-li el tret de sortida el dia 6 d’abril, coincidint amb el DMAF 2022 (Dia Mundial de l’Activitat Física).

Els alumnes i el professorat  de a CS han anat caminant i corrent fins a la Font Vella i tornar. I els altres cursos ho hem fet al pati de l’escola.

Aquí us deixem l’enllaç a les fotos : https://photos.app.goo.gl/AUUtCLkUp3Wbx7VGA