VISITA DE LA IL·LUSTRADORA MARTA MONTAÑÁ

El dijous, dia 26 de novembre, va venir la Marta Montañá a l’escola.

D’una manera molt clara i entenedora, ens va explicar com neix un llibre. Primer l’autor/a ha de pensar quin serà l’argument. Després el passa a la persona que ha de fer les il·lustracions.

La Marta ens va dir que primer busca informació, dibuixos, fotos de la realitat i es fixa molt en el món que ens envolta. Sempre que surt de casa aprofita qualsevol ocasió per fer fotos d’allò que li agrada i moltes vegades, d’aquella imatge en fa un dibuix per il·lustrar algun llibre.

Després ens va explicar que utilitzava diferents tipus de colors, pintures, aquarel·les… i també alguns estris com la  forquilla per fer els cabells, pinzells molt finets per fer els ulls i detallets i també l’assecador de cabell per si convé anar ràpid. També fa servir l’escàner i altres recursos tecnològics.

Un cop s’han fet les il·lustracions, es munta la pàgina amb el text i es porta a la impremta. D’allí ja surt el llibre que després es distribueix per les llibreries, biblioteques, escoles, etc. D’aquesta manera ens arriba a nosaltres.

Ens va fer un dibuix molt bonic d’en Ferran, el protagonista del llibre “Mama, vull que siguis com un elefant”.

Tots els nens i nenes de segon vam gaudir d’una bona estona i vam aprendre moltes coses noves.

Aquí teniu el recull d’imatges d’aquesta trobada.