LA POESIA I LA DOWN, TRET DE SORTIDA DE LA SETMANA CULTURAL

Benvinguts i benvingudes a les Jornades Culturals

Venim de temps foscos, de temps de confinaments en el que no hem pogut gaudir de moltes de les activitats culturals, festives i esportives que anys endarrere havíem celebrat des de l’escola.

Però no hem volgut renunciar a aquestes Jornades Culturals perquè sabem que junts gaudirem amb les activitats que hem pensat per vosaltres per tal de conèixer i descobrir les aus més característiques del nostre territori i això ho farem acompanyats de l’art i l’escultura de la mà de l’escultor Erik Schmitz. Ja sabeu que necessita la vostra col·laboració? Ens ha dit que requereix de la vostra ajuda per rebre la inspiració necessària per elaborar la figura d’una au autòctona del nostre territori en un dels tronc de fusta que tenim al pati!

Costa d’imaginar, oi? Però en el món de l’art, no hi límits!

Avui iniciarem les Jornades Culturals amb la celebració el Dia Mundial de la Poesia i ho farem amb la lectura dels poemes que els alumnes de cicle mitjà s’han preparat per tal que puguem gaudir tot escoltant el poema en les diferents llengües maternes. Estigueu atents perquè nonomés escoltarem el poema en català i castellà sinó també en rus, àrab, portuguès, anglès, romanès. És ben cert allò que diuen que la diversitat cultural ens enriqueix però tingueu en compte que perquè això sigui així cal que ens respectem entre iguals i entenguem que la cultura ens pertany a tots i a totes i forma part de la humanitat.

Després resoldrem l’enigma de la Biblioteca en directe! Coneixerem el nom de l’afortunat o afortunada de l’últim enigma del segon trimestre. Molta sort a tots els participants.

Finalment, els alumnes de cicle superior faran la lectura del Manifest del Síndrome de Down per tal de reivindicar una societat inclusiva, és a dir, que tothom pugui actuar amb la mateixa igualtat d’oportunitats respecte els altres.

Queden inaugurades les Jornades Culturals!

A continuació us deixem els vídeos de la lectura de poemes, el sorteig de l’enigma de la biblioteca, el vídeo que vam veure sobre la síndrome de down i la lectura del manifest. També els trobareu al canal de youtube de l’escola: Gaudiu-los!