LA NEU, UN PERILL PER A LES AUS

Aquesta setmana a la classe hem comentat una notícia que va sortir al diari el dimarts. Degut a la nevada i a les baixes temperatures que estem vivint aquests dies, ocasionades pel temporal Filomena,  moltes aus estan en perill perquè no troben aliment i  van a les carreteres, ja que és on no hi ha neu, podent morir atropellades.

Com les podríem ajudar?

• Posant menjar (gra, molles de pa…) a la terrassa de casa, al balcó o  a les finestres per tal que aquests ocellets puguin trobar menjar.
  • Si mentre es circula amb vehicles veiem ocells a la calçada de la carretera, podem tocar el clàxon per tal d’espantar-los.
  • Podem construir menjadores d’ocells per posar-hi gra i distribuir-los en diferents zones del poble.

Pensant en aquest últim punt, des de l’escola s’ha pensat que seria una bona idea demanar l’ajuda de les famílies perquè col·laboréssiu a construir menjadores d’ocells amb material reciclat, i la setmana vinent l’alumnat de l’escola els aniria a penjar i hi col·locaria el gra que ens ha facilitat l’Ajuntament.

Us deixem un enllaç on hi ha idees fàcils per fer menjadores d’ocells, que us poden ajudar a construir-les: menjadores d’ocells fàcils de fer

Us demanem la vostra col·laboració i que ens les feu arribar a l’escola el dilluns, ja que  les anirem a col·locar el més aviat possible.

L’alumnat de sisè