HORT I HOTEL D’INSECTES A CICLE INICIAL

Enguany els alumnes de Cicle Inicial han estat els encarregats de reprendre l’activitat de l’Hort. L’Ajuntament ens va instal·lar 6 palets (2 per cada grup), així que a finals de setembre ja vam poder començar a fer de petits hortolans.

A continuació, us fem un petit resum de les activitats que hem portat a terme:

• Airegem la terra dels palets abans de plantar.
  • Aprofundim sobre el tema de les llavors (amb la maleta del llavors gentilesa del CRP de la Noguera).

• Cada curs s’encarregarà de diferents cultius: 1r plantarà enciams fulls de roure, 2n A planta espinacs i ravenets, i 2n B faves.
  • A partir d’aquest moment, cada grup participarà d’iniciatives diferents en funció del cultiu que vol fer. 1r anirà al mercat a comprar planter, 2n A farà germinar les llavors d’espinacs i a finals d’abril plantarà els ravenets i 2n B amb diferents tipus de llavors de faves, les posarà en remull 24h per poder plantar-les al palets.

• Hi haurà visionats del creixement d’un llavor, sobre com plantar les llavors ( distància i profunditat, diferència entre la llavor i el planter).
  • Adobem, reguem,…

Al final, totes i tots vam poder recollir els productes que amb tanta cura hem fet créixer durant l’any.

Però l’activitat de l’hort està relacionada de forma transversal amb altres grans temes de l’actualitat com LA BIODIVERSITAT, així que vam introduir una proposta interessant com podia ser la construcció d’un HOTEL D’INSECTES. (Totes i tots hauríem d’investigar per ser eficaços i eficients en aquest projecte).

A continuació us detallem el procés d’aquest projecte:

• Visionat d’una presentació sobre la biodiversitat en general i, en concret sobre els insectes que ens han de ser beneficiosos pel nostre hort escolar.
  • Introducció del concepte d’hotel d’insectes.
  • Disseny de l’hotel per equips i posada en comú de les diferents propostes.
  • Es demana col·laboració a les famílies per la construcció de l’hotel.
  • Coordinem aquesta tasca entre l’escola i dos familiars que s’ofereixen de bon grat a col·laborar.
  • Tot el cicle participa en la finalització de l’hotel des de l’escola.
  • Els alumnes porten els materials necessaris per “equipar” l’hotel i que aquest resulti prou atractiu pels nostres insectes “bons”.

Al final, hem aconseguit complir el nostre objectiu de tenir un hotel d’insectes que ens ajudi a mantenir els nostres futurs conreus lliures de plagues o d’insectes no beneficiosos. Reiterem el nostre AGRAÏMENT  a les famílies col·laboradores: Antoni Llauradó, padrí del Biel i al Domènec Garcia, pare de l’Eliane.

I, com no podia ser d’altra forma, us convidem a veure les fotos que mostren tot el que us hem explicat fins ara.

GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ!

L’HORT A 1R

L’HORT A 2N A