ORIENTACIONS PER A FOMENTAR LA LECTURA A CASA

La lectura és fonamental per al desenvolupament i maduració dels vostres fills, així com per l’adquisició de nous coneixements. Que adquireixin uns bons hàbits lectors i gust per la lectura depèn en bona part de la tasca que feu des de casa. L’escola juga un paper bàsic en l’aprenentatge de coneixements i ensenyar a llegir als vostres fills, però el gust per la lectura va molt més enllà de la funció de l’escola i es podrà aconseguir sense la vostra col·laboració. Per tant és important que els acompanyeu en aquest procés.

Us donem unes quantes recomanacions que us poden ser d’utilitat per tal d’acompanyar i ajudar als vostres fills a adquirir el gust per la lectura:

1.Intenteu que us veig llegir a casa. Ells imiten el que fan els pares.
2.Llegiu en veu alta als vostres fills quan siguin petits. Associaran la lectura amb un fet agradable i motivador
3.Llegiu amb ells uns deu minuts cada dia. Adquiriran un hàbit diari.
4.Valoreu el vostre fill quan llegeixi. La retroalimentació és positiva per a la seva evolució i aprenentatge.
5.Tingueu llibres a casa de temàtiques que els interessin. Facilitarà l’interès del nen/a per aquella lectura.
6.Es important disposar d’un entorn agradable i còmode per a llegir.
7.Ajudeu-los a planificar el seu temps per a dedicar a la lectura.
8.Interesseu-vos per les seves lectures de classe.
9.Feu activitats que girin entorn als llibres. Facilita i motiva l’accés als llibres.
10. Mireu amb els vostres fills pel·lícules basades en llibres i introduïu-los als nous formats digitals.

La lectura és un aprenentatge bàsic per als fills perquè els permet ampliar els coneixements, guanyar seguretat i confiança, despertar aficions i nous interessos, i viure experiències a través dels personatges dels contes o dels llibres.