5è visita el parc del laberint
22/11/23Hola famílies!
L’alumnat de 5è hem visitat el parc del laberint, ens ha encantat! Hem gaudit molt, hem fet treball en equip i hem trobat la sortida!
Hola famílies!
L’alumnat de 5è hem visitat el parc del laberint, ens ha encantat! Hem gaudit molt, hem fet treball en equip i hem trobat la sortida!
Astronautes, Sols, Estrelles i Galàxies vam anar als Jardins de Luxemburg el passat 14 de
novembre per treballar la temàtica del nom de la nostra classe.
Al llarg del matí va fer cada grup – classe un concurs de preguntes sobre tot del que estem
aprenent de l’Univers. Després vam jugar amb les diferents classes a la captura dels
astronautes, la cadena assolellada, l’aranya de l’espai i la galàxia adormida.
Al migdia vam dinar plegats i després vam jugar i gaudir dels Jardins.
Ens ho vam passar molt i molt bé.
Mireu el vídeo que us hem preparat!
Hola famílies!
L’alumnat de 5è i 6è hem visitat la biblioteca del barri. Hem fet activitats i hem pogut llegir un munt de llibres! També hem aprofitat per a agafar en prèstec llibres que ens han servit per treballar el projecte del nom de la classe!
Els alumnes de Cicle Superior d’Aula d’Acollida vam fer una trobada amb les nenes i nens de l’Escola Piaget. Vam anar al parc de la Creueta del Coll. Va ser una trobada divertida i extranya a la vegada, però de seguida vam començar a parlar i jugar tots junts.
Quan arriba la tardor, és tradició fer panellets abans de celebrar la Castanyada. A l’escola, els infants d’Educació Infantil hem fet els nostres panellets. Després, els hem menjat per berenar tots plegats i hem ballat algunes de les danses que estem treballant. A continuació teniu un recull de fotografies.
A les sessions d’emocions de 2n treballem conjuntament per aprofundir en els nostres sentiments i afavorir l’equilibri emocional.
Aquests dies hem creat el nostre arbre enganxant en ell les nostres qualitats ja que educar la ment sense educar el cor no és educació en absolut.
Hola famílies!
Al llarg d’aquests dies els alumnes i les alumnes de Cicle Inicial hem realitzat una gimcana de la Castanyera i ens ho hem passat pipa!!
Els primers dies d’escola vam sentir un soroll molt fort que venia de fora… de l’hort? Vam baixar i allà hi havia quatre pedres MOLT GRANS… Què era allò? A més, ens van caure al cap quatre missatges platejats: un per a 1rA, 1rB, 2nA i 2nB. La Valentina Tereshkova, la primera dona astronauta, es va posar en contacte amb nosaltres. Sabia que a les nostres classes estàvem aprenent i descobrint informació sobre L’Univers.
Aquesta setmana els Astronautes i els Sols hem començat els espais d’aprenentatge. Treballar d’aquesta manera permet a l’infant trobar diferents maneres de resoldre la tasca, l’ajuda a autoregular-se davant la feina, afavoreix les interaccions entre iguals, potencia la motivació davant dels reptes i l’autonomia.
Amb poc material i treballant en grups tothom té accés als aprenentatges i es complementen amb els continguts introduïts a l’aula. D’aquesta manera es dóna una atenció més individualitzada que respecta els ritmes de cada infant i la diversitat del grup.
La classe dels Astronautes i del Sol hem treballat els 5 sentits i ho hem fet d’una manera molt divertida i engrescadora.
Primer vam haver de reconèixer, mitjançant el tacte, diferents objectes que hi havia a una capsa misteriosa. Vam poder identificar les diferents qualitats ( formes, textures, mides, pes, temperatura….) d’alguns objectes.
Després, a través de l’olfacte, vam poder discriminar diferents olors mitjançant colònia, aliments, olis essencials… I ens vam adonar que hi havia olors agradables i d’altres que no ens agradaven tant, que algunes eren suaus i d’altres fortes.
Mitjançant un mirall, cartolines metalitzades de colors, lupes… hem treballat el sentit de la vista i ens hem adonat de coses com que, amb una lupa, els objectes petits es veuen més grans, que al mirall ens veiem reflectits i que amb les cartolines metalitzades, ens veiem reflectits i de diferents maneres segons si les apropem o les allunyem dels nostres ulls.
Del sentit del gust hem après que la llimona és àcida, la sal salada i el sucre dolç.
Per últim hem après a identificar, mitjançant el sentit de l’oïda, que hi ha sons aguts, son greus, sons que sonen fort i d’altres més fluixets i, fins i tot, hem pogut escoltar el nostre cor!
Hem après molt i ens ha agradat molt aprendre experimentant.