SCIENCE PROJECTS

Explorant els Secrets de la Ciència: Investigant per Descobrir

L’alumnat de l’escola es troba actualment immers en un estudi del món que els envolta a través de diversos projectes que integren de manera interdisciplinària el coneixement del medi ambient i de la llengua anglesa. A través d’aquests projectes, tenen l’oportunitat d’explorar les ciències d’una manera que transcendeix més d’una àrea curricular.

En el cas de l’alumnat de quart de primària, aquesta exploració pren forma mitjançant l’adopció de les estratègies del treball cooperatiu per abordar l’estudi de la flora i la fauna de la selva tropical. Mitjançant aquest enfocament, viatgen virtualment a través de diversos hàbitats, des de l’Amazones fins a les selves tropicals més recòndites d’Àsia. Aquesta immersió en els diversos ecosistemes s’estendrà fins al mes de juny, oferint una oportunitat única per aprofundir en el coneixement dels fascinants éssers vius que habiten en entorns llunyans de la nostra realitat quotidiana i que es troben en perill.

D’altra banda, els grups de cinquè, que ja tenen una certa experiència en aquesta metodologia d’aprenentatge, estan centrats en l’exploració de com preservar la sostenibilitat del nostre planeta per garantir la conservació dels hàbitats naturals i la biodiversitat. A través d’un experiment inicial, han adquirit una comprensió més profunda sobre el funcionament dels abocadors i el temps que requereixen els objectes per descompondre’s. Mitjançant l’aplicació dels principis de les 3 Rs (Reduir, Reutilitzar, Reciclar), s’investiga activament el reciclatge de materials com el paper, el plàstic, el vidre, entre altres, i es promou la reutilització dels recursos disponibles. A més, s’han desenvolupat jocs educatius amb materials reciclats, com ara taps d’ampolles de plàstic, per reforçar l’aprenentatge de l’anglès d’I5. Aquest enfocament també ha portat a una anàlisi detallada dels efectes del plàstic en la fauna marina, ressaltant la importància de la conservació dels ecosistemes marins.

Finalment, els estudiants de nivells superiors exploren els processos de fabricació dels productes, des de l’origen de la història de la humanitat fins a l’avaluació dels materials utilitzats en la producció. Mitjançant l’observació del seu entorn immediat, s’han explorat les propietats dels diferents metalls i s’ha examinat la seva idoneïtat per a aplicacions específiques. A més, s’han posat en pràctica les habilitats d’enginyeria per al disseny d’habitatges sostenibles, seleccionant els materials més adequats tenint en compte les condicions climàtiques del lloc on es construiran. Aquesta investigació també ens ha portat a explorar com treballen els artesans, experimentant, descobrint i apreciant més el que tenim a la nostra societat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *