EL KORFBAL: UN NOU ESPORT A L’ESCOLA DURAN I BAS

Durant tot el mes de febrer els nens i nenes de 4t ens hem preparat per anar a unes JORNADES DE KORFBAL al Poliesportiu de la Marbella. Hi vam anar el passat dijous 23 de febrer i vam jugar amb altres escoles: Pere IV i L’Univers. Va ser molt divertit i enriquidor i les instal·lacions eren molt bones. Ens va agradar molt conèixer altres nens i nenes fent tots i totes el mateix esport.

A les classes d’educació física vam conèixer i practicar aquest nou esport. També ho van fer altres nivells de l’escola (3r, 5è i 6è) aprenent i respectant els seus principis que són:

• la cooperació
  • la no violència
  • el joc mixt
  • l’habilitat
  • la coeducació
  • la no especialització

Es juga amb una pilota de la mida d’una de futbol que s’ha de llençar cap a una cistella de 3’5m d’alçada que es diu korf, el terreny de joc és rectangular de 40x20m i els equips han de ser obligatòriament mixtes (4 nois i 4 noies en parelles, defensors i atacants). S’assembla una mica al bàsquet però no es pot votar i no es pot córrer amb la pilota, només pivotar sobre un mateix. Guanya l’equip que encistella més pilotes dins el korf.

L’origen d’aquest esport és Holanda introduint-se als començaments del segle XX i va arribar a Espanya i Portugal cap als 70. Terrassa va ser la ciutat pionera a Catalunya.