ERASMUS+ (2019-2021) “Eat healthy. Act responsibly”

ESCOLA DOCTOR ARRUGA

Projecte ERASMUS+ (KA229 CALL 2019)

“EAT HEALTHY. ACT RESPONSIBLY”

Un projecte Erasmus+ (abans a Primària eren Comenius) és una associació d’unes quantes escoles, instituts o universitats de diferents països, per treballar conjuntament un mateix centre d’interès i assolir uns objectius comuns. Sorgeix de la necessitat que els membres de la Unió Europea, sobretot els joves, estableixin uns vincles que els facin sentir que formen part d’una comunitat social, no només d’una unió política o econòmica. Està becat per la UE i és totalment gratuït per a l’alumnat. En el nostre cas, treballarem conjuntament a l’entorn del menjar saludable i el consum responsable.

Per a l’Escola Doctor Arruga, aquest és el tercer cop que participa en un projecte europeu. Els dos anteriors eren sobre les festes tradicionals (98-2000) i sobre jocs i esports (2010-12).

Al nostre projecte hi participen sis escoles. Per ordre de visites programades són:

1. Panevezio K. Paltaroko gimnazija, Panevezys (Lituània)
  2. 100. Yil Secondary School Tars(Turquia)
  3. Szkola Podstawowa  nr 5 Im. Polskiej Macierzy Szkolnej W. Czeladzi  (Polònia)
  4. Shkolla Fillore Nikolla Vapcarov Shkup Skopje (Macedònia)
  5. Liceul Teologic,Târgu Jiu(Romania) (Els mestres i alumnes romanesos viatjaran a tots els països però no acolliran als socis del projecte)
  6. Doctor Arruga de Begur

Aquest curs es faran tres viatges, i el curs vinent només un, però s’acollirà els alumnes i mestres dels diferents països implicats.

PROPOSTA DE TREBALL:

1. Enquesta sobre hàbits alimentaris saludables en forma de qüestionari. Recull i anàlisi de resultats: 11 al 15 de novembre de 2019 a Panevezys (LITUÀNIA)
  2. Experiment: Anàlisi en grups d’estudiants del que implica una alimentació saludable.  Realització d’un vídeo o PPT. Conclusions i comparació el març del 2020 a Tars (TURQUIA).
  3. Reflexió sobre els aliments sans en les nostres tradicions. Abril 2020 a  Czeladzi (POLÒNIA).
  4. Consum responsable: informació sobre productors locals. Joc.Trobada l’octubre del 2020 a Skopje (MACEDÒNIA).
  5. Actes sans i responsables davant de les realitats del nostre món modern. Implicacions reals d’una dieta sana i del consum de productes locals. Comparació entre els anuncis comercials i la realitat palpable.  Abril 2021 a Begur (CATALUNYA). Possibilitat de fer la cloenda del projecte, amb una fira internacional, amb menjar local, cançons o balls.

JORNADES ERASMUS+ a CUENCA

JORNADES ERASMUS+ CUENCA 2019