XERRADA “LA CONTAMINACIÓ MARINA”

El dia 10 de desembre va venir a l’escola en Xavi Vizcaíno de Global21 a fer-nos una xerrada sobre ‘La contaminació en el mar’.

Vam poder veure a través de les seves explicacions, imatges i vídeos com de greu és el problema que tenim amb la contaminació marina. El nostre mar Mediterrani està molt malalt i entre tots podem fer moltes coses per millorar les condicions de brutícia que té actualment.

En Xavi ens va donar una sèrie de consells, com per exemple fer servir bosses reutilitzables, apuntar-nos a les diverses campanyes de neteja de platges, recollir la brossa que fem quan anem per la natura, etc.

També ens va ensenyar unes joguines fetes amb materials trobats en platges i ens va explicar com les havien fet uns nens. Ens va animar a aquestes vacances a fer-ne alguna, a veure si quan tornem de vacances li podem enviar alguna foto!

ENLLAÇ A GOOGLE PHOTOS: CONTAMINACIÓ DEL MAR

LLENGUATGE

A través de diversos materials i jocs, anem treballant l’escriptura, la lectura i la consciència fonològica: inicials de les paraules, lletra a lletra, llistats de paraules, camps semàntics, separació de paraules amb el joc de la dita, etc. I ens divertim plegats!

ENLLAÇ A GOOGLE PHOTOS: LLENGUATGE

DESCOBRIM LA TAULETA TÀCTIL

Durant les sessions d’Innovamat anem descobrint la tauleta tàctil i repassem els conceptes matemàtics apresos, tot respectant el ritme de cada infant.
Quin gran descobriment!!!

XERRADA SOBRE JOGUINES RECICLADES

El divendres 4 de desembre els alumnes de 2n, CM i CS van gaudir d’una xerrada a càrrec d’en Xavier Vizcaino sobre joguines elaborades amb materials reciclats. A més, ens ho va complementar amb una presentació on es mostraven fotografies de diverses joguines reciclades fetes per nens i nenes del tercer món. Juntament amb les imatges ens va explicar les instruccions i els materials necessaris per poder fer-les nosaltres des de casa.

També vam poder observar en directe una petita exposició de joguines realitzades a partir de diferents materials de rebuig: taps d’ampolles, circuits d’ordinador, capses, tubs…

ENLLAÇ A GOOGLE PHOTOS: JOGUINES RECICLADES

INNOVAMAT

Aquest curs hem iniciat un nou projecte per treballar les matemàtiques: el projecte Innovamat. Es treballen les matemàtiques d’una manera molt manipulativa, amb un material ben divers i motivador. Hem introduït també a l’aula les tauletes tàctils i els nens i nenes es mostren ben engrescats amb aquest nou recurs electrònic.

Els Crics són els protagonistes de moltes de les dinàmiques d’aula, els personatges motivadors que inicien les diverses activitats matemàtiques.

ENLLAÇ A GOOGLE PHOTOS: INNOVAMAT

PROPOSTES D’AMBIENTS

Durant la segona ronda de les propostes d’ambients hem creat el minimon d’un poble lligat al projecte d’escola d’aquest curs “El meu poble”. Hem treballat la geometria amb geoplans i pals de gelat tot ampliant el projecte d’Innovamat.
Per altra banda, hem treballat la motricitat fina retallant i fent un collage. També hem preparat un racó de joc simbòlic relacionat amb els vehicles i els transports.
Ens encanta que arribin els dijous a la tarda per a triar la proposta que més ens agrada!!!

DEPURADORA CASOLANA

A medi social hem fet una depuradora, de manera molt rudimentària,  per veure quin és el procès que es segueix per depurar l’ aigua.

ENLLAÇ A GOOGLE PHOTOS: DEPURADORA