Els ambients a Educació Infantil

Cada setmana els alumnes d’educació infantil realitzen tres sessions d’ambients. Els ambients són moments d’aprenentatge on l’infant interactua amb un material determinat per tal d’assolir unes capacitats.

Els ambients es realitzen barrejant els alumnes de P3, P4 i P5. D’aquesta manera els infants de diferents edats es relacionen i interaccionen amb un ventall de materials que permeten diferents possibilitats d’utilització.

Abans de començar cada sessió, els alumnes a la seva aula trien a quin ambient voldran anar.  Durant aquest curs els alumnes han pogut escollir entre 5 ambients. Si cliqueu damunt de les fotografies podreu veure més imatges de cada ambient.

• Ambient de llum, lletres i camins: a través d’aquest ambient els infants poden descobrir els efectes de la llum, interactuant amb el seu cos i amb el material. Ens permet jugar a través de la llum, les ombres i el color.

• Ambient científic: a partir de material molt variat i de l’entorn els infants van experimentant. S’estimula el coneixement sensorial i perceptiu, i així afavorir una actitud de curiositat i investigació.

• Ambient artístic: a través de la imaginació i la fantasia els infants expressen vivències, emocions… Aquest ambient pretén potenciar la seva creativitat presentant diferents tècniques i materials (pintar, retallar, estampar, creació d’escultures, collage…)

• Ambient de construccions: a partir de material molt divers (des de peces petites, a construccions gegants) els alumnes creen les seves construccions, i jugant aprenen i experimenten amb conceptes matemàtics i relacionats amb la física.

• Ambient de teatre i racons: a través del joc simbòlic i del teatre els alumnes fan servir el seu cos per representar la realitat que els envolta, i així donar sortida a les seves experiències i emocions.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *