Aquest trimestre, els nens i nenes de 5è i 6è hem començat una activitat nova i molt emocionant: la robòtica! El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha dotat les escoles del país amb material nou per ajudar-nos a treballar el pensament computacional, és a dir, a pensar com ho fan els ordinadors.
Aquesta iniciativa forma part d’un projecte que vol preparar els infants per al futur, ensenyant-los a resoldre problemes, a treballar en equip i a programar. Gràcies a aquest material, podem aprendre d’una manera divertida i molt pràctica.
Estem aprenent a donar instruccions als robots perquè facin el que volem. Per començar, treballem amb uns projectes ja creats i, mica en mica, els anem ampliant. Això ens ajuda a entendre com hem de pensar i com donar ordres clares.
La nostra primera tasca ha estat construir un cotxe robot. Ens ho hem passat molt bé muntant-lo i veient com es mou quan li donem les ordres correctes!
Imatge: Dues nenes preparant el kit.
Imatge: Infant amb el seu primer projecte.
Imatge: Infants contruïnt el seu primer projecte.
Imatge: Cotxe acabat i programat.




