Avui, els nens i nenes de cicle superior han viscut una emocionant sessió de robòtica a l’aula. L’activitat tenia dos grans objectius:
- Descobrir com funciona la Micro:bit.
- Aprendre a utilitzar el programa Madecode per programar la Micro:bit i fer que executi les funcions que li demanem.
Per començar, hem parlat de què significa programar. Per fer-ho més entenedor, hem convertit una companya de classe en “robot” i li hem donat ordres concretes: “Camina tres caselles endavant, ara gira a la dreta i avança quatre caselles més. Després torna a girar i fes dos passes més…”. Així han vist com d’important és donar instruccions clares i precises.
Un cop han entès aquesta base, hem introduït la Micro:bit, explicant per a què serveix i com funciona, i també hem explorat el programa Madecode, que ens permet programar-la de manera intuïtiva.
L’activitat s’ha connectat amb el nostre projecte de l’espai, que ens guiarà durant tot el curs. Els infants han gaudit molt d’aquesta experiència i estem desitjant fer-ne més en els pròxims mesos.







