TEXT INSTRUCTIU (5è)

Famílies,

Us compartim un segon article sobre una situació que va passar arrel de l’organització de la nostra aula. El punt de partida va ser la dificultat de muntar un carro i altres productes que ens ajuden a tenir el material de l’aula organitzat i endreçat. 

Ens vam trobar amb unes instruccions sense lletra i decidim, a mida que els anem muntant, afegir el text que creiem que acompanyaria a aquestes imatges. Per elaborar aquest text mirem algunes instruccions de jocs de la classe i fem una llista de quines creiem que són les característiques que ha de tenir un text instructiu. 

Ens hem fixat que en unes instruccions els connectors temporals tenen un paper molt important per tal d’endreçar les accions que s’han d’anar fent. També veiem que fer referències al material necessari i a les eines necessàries ajuda a la comprensió sobre com s’ha de fer. Veiem que un text instructiu és un tipus de text que ens dóna informació detallada sobre com fer alguna cosa o com realitzar una tasca. Aquests textos estan escrits per ajudar-nos a entendre i a seguir passos clars. El seu propòsit principal és proporcionar-nos la guia necessària per aconseguir un objectiu o completar una tasca amb èxit.”

Un cop clares les característiques d’un text instructiu, posem text al costat de cada imatge escrivint allò que la imatge ens està explicant.

Ho hem fet tan ràpid que ens han encarregat que muntem els de totes les classe de primària.

Clicant AQUÍ podeu observar fotografies i alguns vídeos per veure el procés d’aprenentatge amb les regletes. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>