RECURSOS DIGITALS (COMUNITAT GRANS)

Benvolgudes famílies i alumnat,

Al llarg d’aquest últims dos anys hem après a conviure i relacionar-nos amb el món d’una manera diferent a com ho fèiem fins ara. És molt probable que les nostres rutines també s’han vist modificades, però com sempre, hem sabut treure profit d’aquesta nova realitat que ens està tocant viure. Les noves tecnologies són ara una eina fonamental per el nostre dia a dia i, cada vegada més, aprenem com fer un bon ús d’aquestes.

Respecte l’escola, especialment a la comunitat de grans, les eines digitals han fet possible poder continuar amb la nostra rutina tot i estar confinats. És per aquest motiu que volem fer una petita reflexió i aportar estratègies i recursos per afavorir el nostre aprenentatge encara que estiguem  a casa.

Primer exposarem diferents activitats que poden portar a terme els vostres fills i filles sense cap recurs digital, però que  ens semblen un bon instrument  per practicar tot allò que ja he anat aprenent.

• Construcció d’un diari personal o familiar on recolliu al final del dia com us heu sentit, alguna anècdota, pensament o reflexió, activitat que heu portat a terme…  Si es tracta d’un diari familiar cadascú pot afegir el seu escrit i després compartir-lo.
  • Visualització de l’informatiu InfoK i comentar allò que ens sorprèn: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/
  • Petit projecte: Pot estar enfocat a la construcció d’un objecte decoratiu que vulguem, creació d’una nova recepta de cuina partint d’una tradicional, preparació d’un cap de setmana en família….Es tracta de portar a terme el projecte amb detall, fer un pla de treball i concretar tots els aspectes per tal de portar a terme la idea: Què volem fer? Conec bé el que vull portar a terme? Necessito buscar fonts d’informació que m’ajudin a concretar el pla? Què necessitem per portar a terme la idea? Quins passos hem de seguir? Ens fa falta material? Programem el temps? etc.

Per complementar aquestes activitats no digitals a continuació teniu diferents enllaços de pàgines webs que poden ser profitoses per desenvolupar i reforçar els conceptes treballats.

Esperem que aquestes recomanacions siguin de profit al llarg del curs i no han de ser d’ús exclusiu en època de confinament, ja que poden generar dinàmiques beneficioses de treball i d’estudi que millorin el processos d’adquisició de nous coneixements i d’entendre i conviure en el món.