ELS NOSTRES AVIS I LES NOSTRES ÀVIES SÓN DE LA PREHISTÒRIA? (1r)

Al llarg de les últimes setmanes  els nens i nenes de 1r hem estat investigant sobre la Prehistòria. Tot va començar el dia que,  amb  l’objectiu de fer un homenatge a totes les nostres  àvies per dia de la dona, des de l’escola ens vam demanar que portessim fotos amb les nostres àvies. Durant uns dies, les fotos van estar rondant per la classe i els nens i les nenes vam conversar molt  sobre com pensàvem que era la vida a l’època de les àvies.

Conversa que va portar a alguns infants a situar les àvies en un període de la història massa llunyà. A partir d’aquí vam començar a fer afirmacions i a plantejar dubtes. Donat que no ens posàvem d’acord, vam decidir convidar els avis i les àvies per tal que ens ho aclarissin.

Van venir l’avi del Leo i l’àvia de la Rocío i i després d’una interessant i alhora divertida entrevista vam descobrir que ni ells ni la resta d’avis i àvies van viure en coves ni van caçar mamuts per menjar. Així com tampoc ho van fer els seus pares i mares ni els seus avis i àvies.

Aquesta descoberta va obrir una nova línia d’investigació, llavors quins dels nostres avantpassats si van viure en coves i van caçar mamuts per menjar?

Amb la col·laboració de les famílies vam buscar  informació que donés resposta a les nostres inquietuds. Després, en petits grups a la classe, vam analitzar tota la informació que havíem portat, la vam recollir per escrit i, finalment, cada grup va compartir  la seva feina amb la resta de la classe.

La Prehistòria ens va semblar una època fascinant, com vivien, com  s’alimentaven i com ocupaven el seu temps lliure. Però sens dubte, el que  més ens va cridar l’atenció van ser els mamuts. Eren uns animals enormes i ens costava imaginar-nos com eren realment de grans; així que vam decidir representar la seva alçada  per poder fer-nos una idea.

Com ja és habitual, quan fem Investiguem, l’enfoc globalitzat està sempre present i per aconseguir els nostres objectius sempre tenen cabuda coneixements d’altres àrees. Aquesta vegada  per tal de representar a mida real l’alçada d’un mamut i la llargada dels seus ullals, vam treballar les unitats de longitud (metre i centímetre).

Vam començar observant i manipulant regles petits, regles grans de fusta i cintes mètriques. Després vam mesurar diversos espais de l’escola,  objectes de la classe i a nosaltres mateixos.

Per acabar la nostra investigació sobre la Prehistòria vam fer un taller de fòssils amb pasta de sal.

Quan vam mirar els vídeos sobre mamuts, una notícia sobre un bebé de mamut fossilitzat ens va cridar molt l’atenció. I, donat que molt i moltes de nosaltres no teníem massa clar que era un fòssil, que millor manera de descobrir-ho que experimentant amb les nostres pròpies mans.

Com podeu veure, per dur a terme aquesta investigació, hem treballat aspectes de gairebé totes les àrees del currículum, des del medi fins a les mates, passant per la llengua i l’art.

A continuació, volem compartir amb tots i totes vosaltres les fotos de tot el procés, així com també algunes fotos de la nostra visita al Cosmocaixa on vam poder visitar la secció dedicada a la prehistòria. Esperem que gaudiu tant com ho hem fet nosaltres. Cliqueu AQUÍ per veure les imatges.