BREU HISTÒRIA DE LA NOSTRA ESCOLA

A l’Edat Mitjana  el solar on s’ubica la nostra escola pertanyia al casal de la família Maranyosa. Al segle XVII va passar de la família Maranyosa (que encara conserva el nom d’un carrer) a la Paeria.
L’any 1800 va funcionar com a “escola de normal de mestres femenina” i posteriorment s’incorporà la masculina. Durant la guerra civil espanyola, l’edifici va quedar molt malmès, va ésser enderrocat i reconstruit i va passa a anomenar-se “Grupo Escolar de niñas Cervantes”.
Aproximadament a l’any 1950 va esdevenir escola mixta  amb nens i nenes, però continuaven els seus estudis separats: els nens al tercer pis i entraven per la porta del carrer Companyia i les nenes al primer pis i entraven per la porta del carrer Cavallers. Van haver de fer un mur al pati per separar-los. Durant aquest període també va funcionar com a escola municipal de música.
A l’any 1970 es va enderrocar el mur del pati, que era de terra amb arbres, i les classes van esdevenir mixtes.
A l’any 1993 es va inaugurar l’edifici del carrer Canyeret ja que l’altre s’havia quedat petit.
Actualment estem ubicats en dos edificis: al carrer Cavallers (on s’imparteix el Cicle Mitjà i Superior) i al carrer Canyeret (on s’imparteix el Cicle Infantil i Inicial).

escola