- Trets d’identitat:
Els trets que es defineixen a continuació són el conjunt de principis que el centre assumeix com a propis. Concreten l’estructura i fonamenten l’acció educativa tot i que han de ser susceptibles a modificacions, per adequar-se als canvis i dinamisme de la societat actual.
La nostra escola garantitzarà un entorn segur i protector per al nostre alumnat. Se’ls procurarà un desenvolupament íntegre i global a nivell físic, psíquic i afectiu.
- Escola Catalana:
L’ús del català com a llengua d’aprenentatge i comunicació en les actuacions docents, administratives i de relació entre els membres de la comunitat educativa i altres àmbits externs.
- Escola arrelada i oberta a l’entorn:
El centre ha de promoure la relació entre l’alumnat i el seu entorn físic, social i cultural a fi de crear un vincle amb la seva realitat més propera.
- Escola oberta a la tecnologia de la informació i la comunicació:
Hem d’incorporar les tecnologies com a una eina més d’aprenentatge del nostre alumnat.
- Escola oberta a tothom:
Els alumnes són protagonistes de la seva educació, partim dels seus coneixements, tenim cura de les seves necessitats en el procés, i els acompanyem, aprofitant les seves capacitats i intel·ligències, en el marc d’una escola laica, catalana i coeducativa.
- Escola inclusiva. Educació per la diversitat:
Les actuacions i la dinàmica escolar, des d’un plantejament global de centre, aniran encaminades vers una escola flexible, que es pugui adaptar a les necessitats dels diferents alumnes, una escola on càpiga tothom, és a dir una escola inclusiva on la diversitat sigui un element enriquidor. Serà una tasca primordial fomentar i potenciar que l’alumne progressi segons les seves capacitats i possibilitats.
- Escola participativa:
L’escola participarà el seu alumnat en la vida sociocultural, amb diàleg i tolerància. Es donarà formació al respecte.
- La confessionalitat:
Com escola pública i laica i en el marc legal que prescriu la igualtat en drets de tots els ciutadans es treballarà per respectar les diferents maneres de pensar, les diferents creences i religions que es practiquen. Es fomentarà el coneixement bàsic de les diverses religions i cultures. S’ofertarà, com és prescriptiu, la religió catòlica. S’evitarà en tot moment l’adoctrinament de qualsevol de les confessionalitats existents.
- Escola que promou l’educació integral de l’alumne:
L’escola educarà seguint les diferents dimensions que integren la personalitat i necessitats del nostre alumnat.
- Escola plural que forma ciutadans crítics, democràtics, solidaris i empàtics:
L’escola es caracteritza per afavorir la convivència entre diferents maneres de pensar i actuar, és un entorn democràtic, facilita a tot el nostre alumnat diferents criteris per a esdevenir responsables i amb opinió pròpia així com respectuosos i solidaris amb d’altres, intentant brindar ajuda per a solucionar o millorar la situació del nostre alumnat amb un entorn menys afavoridor.
- Escola que forma persones responsables i motivades pel seu propi aprenentatge:
L’escola vetllarà per a formar alumnes actius vers el propi aprenentatge, amb voluntat de treball i sensibles a la pròpia formació, en evolució i adaptació als canvis de l’entorn.
- Educació transversal per l’assoliment de les competències bàsiques:
El centre vetllarà perquè hi hagi coherència en l’aplicació del currículum en quant als continguts curriculars, el tractament de les àrees i les metodologies utilitzades. El desplegament de l’organització, objectius i continguts de les àrees de l’etapa, tindrà com a finalitat central el desenvolupament de les competències bàsiques: les comunicatives per comprendre i expressar la realitat; les metodològiques, per activar l’aprenentatge; les personals, per al desenvolupament i l’afirmació de la identitat pròpia; i les específiques centrades en conviure i habitar el món. L’assoliment de tot l’alumnat d’un bon nivell de comprensió oral i lectora, d’expressió oral i escrita, d’agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes i d’autonomia en l’aprenentatge. L’escola proposarà metodologies funcionals que motivin a mestres i alumnes, que ajudin a les interrelacions entre els diferents aprenentatges i àrees i a construir coneixements sobre aprenentatges anteriors.