L’avaluació

Benvolgudes famílies,

Malgrat la situació extraordinària actual, s’ha de vetllar per mantenir l’acció educativa en la mesura que les condicions ho permetin. En aquestes noves circumstàncies, l’objectiu és promoure aprenentatges dins el marc del currículum competencial.

Cal continuar utilitzant l’avaluació com un instrument per acompanyar i millorar el procés d’aprenentatge de l’alumnat i cal seguir tenint en compte els ritmes i les potencialitats de cadascú. L’avaluació ha de servir, malgrat els inconvenients, tant al professorat com a l’alumnat per analitzar, valorar i reorientar, si escau, el procés d’aprenentatge, identificant-ne les dificultats i trobant estratègies per superar-les.

Educació Primària (cicle de Mitjans i de Grans)

Atesa la realitat actual de formació no presencial iniciada després de Setmana Santa, l’objectiu d’aquest document és establir de quina forma l’última part del curs ha de servir per ajudar a millorar el desenvolupament de les competències i els resultats obtinguts en el procés d’avaluació de l’alumnat, tenint en compte una premissa bàsica: en cap cas podrà modificar de manera negativa l’avaluació qualificadora dels aprenentatges assolits en el període de setembre de 2019 a març de 2020.

L’Ordre ENS/164/2016, de 14 de juny, per la qual es determinen el procediment, els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària, estableix que la finalitat de l’avaluació és permetre identificar les competències assolides pels i les alumnes en el marc de les seves diferències individuals.L’avaluació també ha de permetre a l’alumnat i als i les docents la identificació de les dificultats del procés d’aprenentatge, i trobar estratègies per superar-les.

Per tant, cada centre ha d’elaborar un model propi d’informe que ha de reflectir els resultats obtinguts en l’avaluació del procés d’aprenentatge de l’alumne o alumna, els aspectes personals i evolutius que es consideri oportú esmentar i les mesures complementàries o de reforç adoptades o previstes.

Graella d’objectius del cicle de Grans.