RESUM FINAL DEL PROGRAMA EN21

Aquest passat desembre el programa d’escola nova 21 es va donar per finalitzat. Com coneixeu, el 2016 des d’un grup d’institucions i d’escoles i instituts del Servei d’Educació de Catalunya, amb el suport del Departament d’Educació, es va posar en marxa l’aliança Escola Nova 21 per un sistema educatiu avançat, responent a la crida de la UNESCO per a l’actualització de l’educació en el marc de l’Agenda 2030 de Nacions Unides.

Vam poder assistir a l’acte al Cosmocaixa de Barcelona “Educació 2030: Transformant el futur” , on es va fer un repàs de tot el que ha significat el programa dins del sistema educatiu català. Compartir amb els gairebé 500 centres que han format part els assoliments, aprenentatges i compromisos que ha generat aquesta experiència conjunta, i per a celebrar la feina feta i la confluència d’aquest treball amb les línies programàtiques de millora i innovació del Departament d’Educació.

Actualment, l’acord, que liderarà el Departament d’Educació a partir d’aquest mes de gener, es vehicularà a través de la Comissió Mixta Departament d’Educació-entitats municipalistes i  farà possible que les 60 xarxes locals de transformació educativa d’Escola Nova 21 que ja existeixen arreu del territori passin a formar part de l’acció de l’administració pública de la mateixa manera que ja passa a la ciutat de Barcelona amb Xarxes per al canvi.

La incorporació d’aquestes xarxes a la política pública de la Generalitat i la implicació directa de les entitats municipalistes consolida el protagonisme necessari dels municipis en el procés d’actualització educativa. L’acció conjunta entre Generalitat i municipis oferirà l’oportunitat de definir models de corresponsabilització dels ens locals en el procés d’actualització educativa i la seva incorporació en les xarxes on actualment no hi tenen cap funció, una demanda que fins ara s’ha manifestat a moltes localitats.

Us deixem un vídeo resum : Escola Nova 21: Tres anys de viatge compartit

I també el document de resum del programa EN21.