Projecte Fem Dansa

Aquest curs, la nostra escola participarà en el projecte “Fem dansa”, un projecte que s‘inicia per primera vegada a la nostra zona i que està destinat a l’alumnat de P5 i 2n de Primària.

El projecte implica d’una formació dels mestres dels centres participants i pel que fa a l’alumnat,  consta de dues parts: Per una banda, un treball a l’escola, sobretot a l’àrea de música i de psicomotricitat (a P5) i d’educació física (2n) on es treballa la dansa i el moviment; i per altra banda, i com a cloenda de tot el treball fet a al llarg del curs, una ballada conjunta amb totes les escoles que hi ha participat.

Els principals objectius del “Fem dansa” són afavorir la sistematització del llenguatge corporal en els centres d’infantil i primària de la zona; conèixer i difondre les danses populars catalanes; treballar el moviment i la dansa a partir de músiques contemporànies; gaudir a l’hora de ballar; potenciar els valors de l’autoestima, el respecte, la coeducació, la tolerància, el treball en equip,… que implica ballar amb grup; promoure l’intercanvi entre mestres i alumnes dels diferents centres de la zona i la participació en una activitat conjunta; i facilitar als alumnes de P5 i 2n la possibilitat de ser espectadors d’un esdeveniment cultural, entre altres.

Aquest curs hi participem un total de nou centres, de cinc municipis: Les dues escoles de l’Ametlla del Vallès, les quatre escoles públiques de La Garriga, una de Lliçà d’Amunt, una de Lliçà de Vall i una de Sant Feliu de Codines, amb un total de 585 alumnes de P5 i 2n.

A l’escola, ja fa mesos que estem treballant les diferents danses i la ballada final serà el divendres 24 de maig al matí a La Garriga. Encara falta concretar el lloc i l’hora.

És un projecte que creiem que és molt enriquidor per a totes les parts implicades, que ja fa anys que funciona a altres zones i que poc a poc va creixent, i nosaltres hi estem participant amb molta il·lusió.

Mestres de Música, Psicomotricitat i Educació Física. Mestres tutores de P5 i 2n