Gràfics i tornada a l’escola

En tornar a l’escola tothom vol explicar les seves vacances. Així que vam provar de fer-ho d’una manera una mica especial: fent gràfics i petites tasques matemàtiques.

Cadascú col·locava el seu diccionari (que anava molt bé per aquesta feina, perquè és gruixut i ajudava a fer gràfics que es veiessin molt bé) allà on tocava. Les preguntes que s’havien de respondre eren de l’estil següent:

  • Has estat a la platja, a la muntanya o a ciutat?
  • Has estat per Catalunya, fora de Catalunya o fora d’Espanya?
  • Les vacances t’han semblat llargues, suficients o curtes?
  • Durant aquests mesos has llegit un llibre, cap o més d’un?
  • Com et sents avui? Cansat, alegre, emprenyat, nerviós…?

No podíem respondre automàticament. Havíem de pensar abans en la resposta i en la nostra previsió sobre el resultat global. Com crec que quedarà el gràfic quan tothom hagi col·locat el seu llibre a lloc? Tinc informació prèvia que m’ajudi?

En acabar, comentàvem si el resultat s’assemblava, o no, a la idea prèvia que ens havíem format. I analitzàvem el perquè.

També va servir-nos com a excusa per fer una mica de càlcul mental. Si tots estàvem obligats a triar una de les opcions… podríem saber el número de vots d’una de les opcions si coneixíem el resultat de les altres? És clar que sí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>