Els espais a l’escola

Aquest és el  5è curs que treballem per espais a l’Escola Bertí, durant aquests anys hem anat variant la manera de treballar-los i mestres i infants hem après uns dels altres.

Evidentment, aquest curs ens ha tocat adaptar-nos a les circumstàncies actuals. Per això no poden ser de lliure circulació, una manera molt afavoridora de donar resposta a la necessitat d’interessos diversos dels infants. Ara són els materials dels espais els que circulen per l’escola i després de gaudir-ne una setmana cada aula els deixem el cap de setmana en quarantena i es netegen aquells materials que cal.

L’equip de mestres de Petits volem donar resposta a les necessitats i motivacions dels infants, permetre la llibertat de moviment, que facin front a reptes i conflictes, que prenguin iniciativa i poder observar la naturalesa dels seus processos d’aprenentatge sempre amb l’acompanyament de l’adult.

Si els teòrics ens diuen que els infants tenen NECESSITAT  de trobar-se,  de jugar a fer com si…, d’acció i de calma, de construir i destruir, de manipular, explorar i descobrir, de crear i d’expressar-se i comunicar-se, nosaltres els oferim 6 espais on podran satisfer aquestes necessitats. Tot i ser espais força temàtics (natura, construccions, experimentació, ombres i llums, mini-mons i mediateca) hi poden trobar resposta a aquestes necessitats a través de  propostes de construir, experimentar, dibuixar i expressar, fer joc simbòlic i agrupar-se per interessos en gairebé tots ells.

Mirant les fotos dels espais veureu propostes que s’han fet al llarg d’aquest quadrimestre, no han estat les mateixes per a cada nivell ja que les hem adaptat a les edats i interessos dels infants i també a l’evolució de l’època de l’any com en el cas de natura.

Com que en el cas de l’espai d’Art no el podem anar transportant, l’hem situat en un lloc fix i cada grup en la seva hora d’expressió artística va a l’espai a fer les seves propostes. En el cas de P3 hi treballen en grups reduïts o en alguna ocasió tots alhora i en el cas de P4 i P5 hi va tot el  grup i allà hi troba diverses propostes que poden triar lliurement com ja fèiem abans en aquest espai. Mantenim sempre la idea d’afavorir la creativitat i la lliure expressió.

Aquí veureu alguns moments dels espais, però creiem que expressen prou bé el que s’hi viu.

ELS ESPAIS A P3A

ELS ESPAIS A P3B