Aquest curs, la nostra escola ha entrat a formar part del PAcTE/ExC (Programa d’innovació d’Acceleració de la Transformació Educativa / Eines per al Canvi). Aquest programa és impulsat pel Departament d’Educació, el qual promou iniciatives de col·laboració, de corresponsabilització i de treball conjunt entre els diferents agents i actors educatius i ho fa tenint en compte un horitzó comú de canvi educatiu. Aquest canvi educatiu s’articula partint d’una concepció inclusiva i orientadora de l’educació i ha de comportar una transformació global del sistema educatiu. Sumar-se a aquesta (r)evolució educativa, doncs, demana de canvis significatius en els projectes educatius dels centres que afecten des de la mirada, les pràctiques i les metodologies docents fins l’organització i el funcionament dels centres.
Des del Laboratori de Transformació Eductiva ens han proposat que reflexionem sobre algunes qüestions pedagògiques per tal d’orientar millor les nostres accions transformadores. Així doncs, el nostre claustre, dividit en tres comunitats, ha pensat tant de manera individual com col·lectiva entorn les següents preguntes plantejades:
- Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?
- Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?
- Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?
- Què hem de fer, què no fem i què hem de deixar de fer?
Amb molt de gust us compartim a vosaltres, famílies, alumnat, entorn, xarxes de suport i, en definitiva, comunitat educativa, les nostres respostes:
Article Baldiri Reflexió PAcTE.docx



