MUSEU D’HISTÒRIA DE SABADELL (6è)

El dia 6 de febrer, vam anar d’excursió al Museu d’Història de Sabadell. La sortida va ser durant el matí.

Vam anar caminant perquè no estava tan lluny, vam trigar uns 25 minuts caminant. Feia bon temps, estava el sol fora, tot i que també feia una mica fred. El museu es troba molt a prop del Mercat Central de Sabadell.

El primer que vam fer quan vam arribar va ser esmorzar a un parc a prop del museu, ja que vam arribar que encara faltava una mica per poder entrar.

Després, una noia que es deia Sílvia ens va guiar pel museu i ens va explicar moltes coses interessants, com que hi ha 5 etapes a la història, dividides en Prehistòria, Edat Antiga, Edat Mitjana, Edat Moderna i Edat Contemporània.

Ens van explicar que la Prehistòria es divideix en el Neolític i en el Paleolític. En aquesta època els homes i les dones no tenien una casa fixa ni animals domesticats, anaven poble per poble i caçaven animals. A Sabadell hi ha restes d’aquesta etapa històrica a les zones altes com Torre Romeu i Can Roqueta (ja que s’ubicaven al costat dels rius, per vigilar el camp entre altres motius).

També ens van ensenyar una cabana típica de l’època. Vam entrar a l’interior. Era molt petita i pel que ens va dir la Silvia, allà vivia tota la família (inclosos tiets, avis, cosins…).

Amb el temps es van adonar que no hi cabien a les cabanes i van començar a fer cases. Els romans van venir cap a França, Alemanya i Espanya, introduint l’idioma llatí. L’única província d’Espanya que ha conservat el seu idioma ha estat el País Basc.

Entre altres aspectes interessants que ens van explicar, va ser que abans Sabadell es deia Arraona. El nom de Sabadell el va agafar perquè els dissabtes feien un mercat molt gran i conegut arreu, i van començar a dir-li així per la paraula sábado.

La sortida ens ha agradat molt i ha estat molt interessant. L’entrada al museu és gratuïta i podeu anar amb les vostres famílies quan vulgueu. Val la pena!

El que es podria millorar del museu és que no hi ha calefacció i que estigui més a la vista, perquè està a un carrer i la gent no es fixa tant.

Per últim, us deixem unes fotos de la sortida al Museu d’Història de Sabadell.

Alumnes de 6è

15 comentaris

1. Barae

Això va ser tan emocionant i interessant, tot sobre la prehistòria és al·lucinant, per exemple això del paleolític, i perquè el nostre poble es diu Sabadell, etc. tot va ser molt interessant!!

2. Safa Baidder

La veritat que ha sigut molt divertit i interessant perquè jo no sabia molt de la prehistòria, com es deia Sabadell al passat, etc. Ha sigut una de les excursions més divertides que he fet, m’agradava quan anava a la cabana i tot. Semblava real però era fals. M’ha agradat veure les armes que feien per caçar i les altres armes de treure herba. Ha sigut molt divertit, el recomano.

3. Mireia Barreto

M’ha agradat moltíssim l’excursió de la prehistòria, perquè ens han explicat coses que jo no sabia, com per exemple perquè Sabadell es deia Sabadell, l’idioma que parlaven, etc… M’ha agradat molt!!!

4. Adam

La sortida al museu d’història de Sabadell m’ha agradat molt he après coses que no sabia sobre Sabadell.
    Recomano que aneu amb la família perquè està aquí al centre i a més a més és gratuït.
    Adéu i gràcies.

5. Emma

Hola,

Ha sigut molt xulo aprendre tot sobre la història de Sabadell. Ha sigut molt divertit perquè es pot aprendre molt i la cova era molt realista. A més hi havia pell de guineu i crec que van dir que era real.