Propostes i recursos didàctics per al període de confinament.

Benvolgudes i benvolguts,

En aquests dies tan diferents dels que coneguem, on ens hem d’estar en confinament per tal de combatre aquest virus, EN MOMENTS QUE JA NO SABEM QUE FER………

Us fem arribar un seguit de propostes i recursos per fer el temps més profitós i menys avorrit.

Col·laboreu molt a casa, en totes aquelles tasques que són necessàries per mantenir l’espai cuidat, ordenat i net i sobretot, sobretot

#QuedatACasa  ..plegats eliminarem aquest virus que ens vol fer caure!! No podrà amb nosaltres, Escola Gaudí!!!

JUNTS GUANYAREM

                                                                           #QuedatACasa

                                                                         #joemquedoacasa

PROPOSTES I RECURSOS DIDÀCTICS PER AL PERÍODE DE CONFINAMENT

P3

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bimiboo.playandlearn

  • RUTINES i HÀBITS: 
  • Mirar quin temps fa i explicar-ho (Avui fa…. sol, núvol, pluja)
  • Ajudar a fer tasques de casa: fer el llit, posar la taula, rentar els plats..
  • Vestir-se i desvestir-se sol.
  • LLENGUATGE:
  • Escoltar i Cantar cançons (Pot petit, Dàmaris Gelabert, mainasons…)
  • Inventar històries amb ninos o animals
  • Repassar el nom (lletra majúscula)
  • Explicar i mirar contes amb els nens/es.
  • Mirar dibuixos en català 
  • MATEMÀTIQUES:
  • Fer puzzles
  • Jugar al joc de l’oca o altres joc de taula
  • Aparellar mitjons, sabates, etc
  • Classificar la roba
  • Classificar objectes de casa per colors
  • Fer sèries amb llegums o pasta(cigró-mongeta-cigró-mongeta…)
  • Comptar objectes
  • HABILITATS MOTRIUS:
  • Esquinçar paper 
  • Fer collarets amb macarrons.
  • PLÀSTICA:
  • Dibuixar i pintar
  • Dibuixar la cara
  • Fer plastilina
  • DESCOBERTA DE L’ENTORN:
  • Fer ombres amb llanterna i si volen després dibuixar-les o fer-li una foto amb el mòbil 
  • Fer experiments
  • Mirar llibres de coneixements o videos d’animals educatius de les pàgines recomanades. 
  • MOVIMENT:
  • Ballar
  • Amagar-se
  • MANTRAS TREBALLATS A L’AULA:
P4

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bimiboo.playandlearn

  • RUTINES DIÀRIES
  • Mireu al calendari el dia que és i encercleu el número del dia corresponent.
  • Escriviu la data cada dia.
  • Mireu quin temps fa i ho dibuixeu (sol, núvols, pluja…).
  • LLENGUATGE
  • Escriviu el nom, els noms dels companys de la clase, els de la familia.
  • Mireu contes i els podeu explicar en veu alta.
  • Podeu copiar el títol dels contes i fer un dibuix del que més us hagi agradat.
  • Escolteu i canteu cançons infantils (Dàmaris Gelabert, El pot petit, Mainasons…).
  • Mireu programes infantils en català (contes, dibuixos, informatius…).
  • Utilitzeu el vocabulari correcte i feu frases a l’hora d’expressar-vos.
  • MATEMÀTIQUES
  • Compteu objectes que tingueu per casa, classifiqueu-los, agrupeu-los, feu sèries…
  • Escriviu els nombres de l’1 al 6 ordenats (1, 2, 3, 4, 5, 6).
  • Relacioneu els nombres amb la quantitat.
  • Proveu de resoldre problemes senzills calculant mentalment o amb materials.
  • Recordeu les formes (cercle, quadrat, triangle, rectangle) i feu dibuixos a partir d’aquestes formes.
  • Jugueu a jocs de taula com el dòmino, l’oca, tres en ratlla…
  • També podeu muntar puzles.
  • ACTIVITATS DE PLÀSTICA
  • Dibuixeu nens i nenes, animals, elements de l’entorn.
  • Utilitzeu els materials que tingueu a casa per decorar i pintar els dibuixos.
  • Retalleu o estripeu diferents tipus de papers  i enganxeu-los fent composicions.
  • Modeleu amb plastilina o amb una massa feta amb farina (2 parts), sal fina (1 part) i aigua (1 part).
  • HÀBITS
  • Treballeu el vestir-se i despullar-se sols.
  • Renteu-vos sovint les mans, la cara, les dents…
  • Respecteu  l’entorn on us trobeu.
  • Respecteu els altres.
  • Recolliu les joguines i feu petits encàrrecs.
  • MANTRAS TREBALLATS A L’AULA:
P5
  • Activitats relacionades amb la plàstica i motricitat fina (exercici de dits):
  • Dibuixar i pintar.
  • Decorar una capsa o fer una joguina amb material reciclat.
  • Fer collarets i polseres amb pasta.
  • Jugar amb plastilina o fer pasta de modelar casera (farina amb sal i aigua)
  • Collage amb retalls de revistes i dibuixos propis.
  • Retallar.
  • Crear mandales amb diferents elements i materials de casa.
  •  Activitats relacionades amb la lectoescriptura:
  • Llegir i escoltar històries i contes.
  • Comentar les il·lustracions dels contes.
  • Buscar paraules en un text.
  • Parlar dels personatges de la història.
  • Llegir receptes amb els infants i que facin un llistat dels ingredients que es necessiten per realitzar-les amb ells.
  • Fer una llista de la compra d’emergència intentant escriure els noms o si més no retallant els aliments d’una revista de supermercat o dibuixant-los.
  • Jugar als botiguers, fent rètols dels aliments que hi ha per casa i el seu preu.
  • Escriure missatges per enganxar a les finestres.
  • Encerclar o retallar lletres com un so que se li diu en un fulletó del supermercat, revistes, diaris…
  • Escriure paraules (llistats, noms dels companys i companyes de la classe, de la família…)
  • Verbalitzar els passo a seguir per fer una acció (rentar-se les mans, les dents, vestir-se…)
  • Joc del veig  veig (dient la inicial de la paraula)
  • Joc del “vaixell carregat de paraules que comencen amb….” (fer un so i dir les coses que comencen per aquest so).
  • Buscar paraules que rimin entre elles.
  • Buscar paraules llargues i paraules curtes.
  • Confegir paraules amb lletres retallades.
  • Inventar representacions amb joguines (teatre)
  • Activitats relacionades amb les matemàtiques:
  • Jocs de taula (oca, uno, parxís, bingo, dòmino…)
  • Fer puzles
  • Comptar elements que tinguin per casa, tot posant-li número.
  • Escriure els números dibuixant la seva quantitat. Posteriorment poden retallar-los per tal d’endreçar-los per ordre de més gran a més petit o a l’inrevés i relacionar-los amb la quantitat dibuixada. També es poden fer servir elements com cigrons, macarrons, botons, boletes… per fer el comptatge.
  • Classificar elements segons grandària, color…
  • Comptar en un calendari els dies que falten pel cap de setmana o una data especial, dir quin dia és tot verbalitzant els números…
  • Fer un mapa del tresor amb pistes a seguir o per realitzar una gimkana.
  • Treballar el càlcul mental amb problemes quotidians: si tinc dues pomes i em menjo una, quantes queden? Si tinc dos cotxes  i em donen un altre, quants tindré en total? Si tens dos plats i hem de dinar 4 persones, quants faltaran?…
  • Activitats relacionades amb un mateix i l’entorn
  • Visitar museus virtualment.
  • Aprendre els noms i cognoms d’un mateix, de familiars…
  • Mesurar i comparar l’alçada d’un mateix amb els germans, la grandària dels peus, de les mans…
  • Expressar, tot parlant, de les emocions viscudes.
  • Expressar-se amb el cos i els diferents moviments possibles: saltar, rodar.
  • APPs per infantil (un cop descarregades no requereixen connexió)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bimiboo.playandlearn

  • Repàs de  mates 15 dies gratis: Smartik
  • Tooolbox
  • Play miniland: https://www.minilandgroup.com/playminiland/ (algunes activitats no requereixen registre previ però si connexió a internet)
  • MANTRAS TREBALLATS A L’AULA:
  •  Pel Youtube escoltar i cantar les cançons que hem après a la classe (hello!, good morning, the colors (red, green, blue, yellow), bye-bye!, numbers (1-5), baby shark).
1r
  • Per practicar l’escriptura, podeu fer un llistat de paraules que comencen amb la inicial del vostre nom: part del cos, esport, color, menjar, mitjà de transport…
  • Podeu jugar a parlar separant paraules. Cadascú diu una frase i un altre membre de la família la repeteix separant les diferents paraules,
  • RECEPTA: 
  • Escriure una recepta, fer  una llista dels ingredients i estris que necessitem per portar-la a terme, escriure els passos que hem de seguir, fer-la i escriure com ha anat el procés i fer un dibuix. 
  • MATEMÀTIQUES
  • Fer dictat de nombres fins al 100. 
  • Mesurar amb mans i peus el passadís de casa, un moble, el llit. Fer un dibuix del que has mesurat i escriure que mesura. 
  • Us proposem treballar el concepte de desena (grup de 10) tot agrupant 10 objectes iguals que trobeu per casa (10 macarrons, 10 agulles d’estendre, 10 taps…). Jugar a esbrinar quin número es forma amb 1 desena de macarrons (1 grup de 10) i 2 macarrons, amb 2 desenes de macarrons (2 grups de 10) i 7 macarrons…Podeu comptar de 10 en 10, de 5 en 5, de 2 en 2 (sèries numèriques).
  • PROJECTE
  • De bon matí intentar recordar quin temps fa  i quin dia és de la setmana, número, mes i any estem i dir-ho a algú de la familia. 
  • Agafar objectes que tingueu a casa i recordeu en anglès quin és el seu color.
  • Escoltar i cantar les cançons què hem après a la classe.
  • Cantar la cançó “head, shoulders, knees ans toes” i tocar-se les parts del cos a mida que canteu la cançó.
  • Contar els membres de la familia que sou a casa, quants dits teniu, a les mans o als peus, contar objectes que tingueu a casa o a la vostre habitació (1-10).      
  • Dibuixar el teu animal preferit (dels que hem estudiat) i intentar escriure el seu nom.
  • Cada vegada que ens dirigim a algún membre de la familia per dir-li alguna cosa, l’hem de nomenar en anglès, (mum, dad, brother, sister, grandma, grandad, uncle or aunt).
  • Fer un dibuix de la familia i escriure els noms de cada membre.
  • Vocabulari http://www.mundoprimaria.com/juegos-educativos/juegos-de-inglés/english-vocabulary 
  • EDUCACIÓ FÍSICA
  • Adjuntem una sèrie d’exercicis (youtube, fàcil accés) per realitzar a casa amb els familiars amb poc material o cap. 

https://www.youtube.com/watch?v=ngkkfB0n9Bk 

  • Recorda l’artista que hem treballat aquest trimestre Antoni Tàpies. Pot agafar coses que tinguis per casa com: corda, sorra, diaris o revistes, paper per reciclar, pintures,etc  i reproduir una de les seves obres. Fes memòria dels trets característics que vam dir a la classe de les seves obres per poder fer la reproducció.  
  • Aprofitant el canvi d’estació de l’any, pots fer un dibuix sobre la primavera, pintar flors o insectes i decorar casa teva.  Et recordo que tot el que facis a casa ho pots portar a l’escola a la tornada i que ho pots fer amb ajuda de la teva família. Entre tots segur que surten manualitats molt boniques i us ho passareu molt bé!
2n
  • Hem preparat una pàgina amb activitats digitals i jocs per aquests dies
  • Música:  
  • Adjuntem una sèrie d’exercicis (youtube, fàcil accés) per realitzar a casa amb els familiars amb poc material o cap. 

https://www.youtube.com/watch?v=ngkkfB0n9Bk 

  • Recorda l’artista que hem treballat aquest trimestre Vincent Van Gogh. Pots reproduir un dels seus quadres o inspirar-te en un d’ells. Pots pintar el teu propi quadre fent un dibuix de la part de casa teva que més t’agradi o fer un dibuix del què veus per una de les finestres de casa teva.
  • Pots intentar fer un origami (figura de paper). Et deixo uns exemples del pas a pas.

https://www.youtube.com/watch?v=xlHokrVFMAY (peix)

https://www.youtube.com/watch?v=qN-kqxSCMYA (granota)

https://www.youtube.com/watch?v=fw9PbHUH82w (colom)

Et recordo que tot el que facis a casa ho pots portar a l’escola a la tornada i que tot ho pots fer amb l’ajuda d’algú de la teva familia. Entre tots segur que us ho passareu millor!

3r
  • MATEMÀTIQUES:
  • Buscar per casa objectes que tinguin formes de figures geomètriques amb volum (cub, prisma, esfera, cilindre…) i fer un llistat del que trobem.
  • Jugar amb jocs de taula (oca, parxís, cartes…), inventant noves regles on s’hagi de sumar, restar (oca boja…)
  • LLENGUA (CATALANA I CASTELLANA)
  • Si veieu alguna pel·lícula que us agradi podeu escriure un petit resum de l’argument.
  • Ajudar a la cuina i fer per escrit alguna recepta, tal i com hem practicat a la classe de castellà.
  • Llegir algun llibre de lectura, cómic, revista… que tingueu a casa o de préstec de la biblioteca d’aula. Tant individualment com en veu alta i amb públic (pare, mare, germans…) 
  • Observeu i anoteu els hàbits saludables que heu dut a terme durant aquests dies de confinament.
  • EDUCACIÓ FÍSICA:
  • Reviseu aquesta web, cada dia s’afegeixen activitats noves d’Educació Física:

http://al260261.wixsite.com/supersantako 

  • Exercicis d’activació individual: 
  • També podeu repassar la dansa de Sant Jordi de tota l’escola “El drac Rac” (Artista: El pot petit)
  • Ioga per a nens/es: https://youtu.be/Dwt0qeBj85I 
  • Recull de jocs motrius que podem fer a casa:
  • Terra, mar i aire: Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire saltem amunt i piquem de mans.
  • Simón, simón diu…: Les coses que digui en Simón les haurem de fer…per exemple…Simón Simón diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu…Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ).
  • Fet i amagar: Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts.
  • Qui és qui?: Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui.
  • 1, 2,3 pica paret: Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici.
  • El joc dels embolics ( Twister o similar, també podem crear-lo nosaltres )
  • Dibuixem a l’esquena i endevinar números o lletres.
  • Estàtues musicals: mentre soni la música ballarem. Quan pari ens quedarem congelats com a estàtues.
  • MÚSICA

 https://www.doreminotas.com/index.php

  • PLÀSTICA
  • Recorda els artistes que hem treballat aquest curs, Joan Miró (surrealisme) https://www.youtube.com/watch?v=UYLZQFOD1BE i Claude Monet (impressionisme) https://www.youtube.com/watch?v=M1xvAhriXl0
  • Amb fulls de paper i llapis de colors o altres estris que pintin pots fer dibuixos inspirats en les seves obres i moviments artístics i tècniques. Si t’agrada com et queden els pots exposar als vidres de les finestres de casa teva o guardar-los per a exposar-los a l’escola quan tornem. 
  • Posant els noms d’aquests artistes a Google i Youtube trobaràs imatges, vídeos, textos… Et recomano compartir aquestes estones amb algú més gran de la teva família. Aprendreu i gaudireu junts!  
  • ANGLÈS
  • Busca objectes que tinguis al teu voltant, i consulta com es diuen en anglès. Escriu-los en anglès en petits paperets, i amb l’ajuda de la família posa’ls sobre del objecte que hagis seleccionat. Un altre dia, prova de posar els paperets tu sol, sense l’ajuda de la família. Pots anar incrementant el nombre d’objectes a mesura que ho vagis aprenent.
  • Relaciona vocabulari amb la imatge corresponent.  https://www.gamestolearnenglish.com/fast-vocab/

 https://www.gamestolearnenglish.com/vocab-game/

  • ESCACS

Accedir a la pàgina web https://lichess.org/ (fàcil accés).

Instruccions per registrar-se: Posar un nick (nom o similar), un e-mail (caldrà confirmar el registre) i una contrasenya per accedir. Un cop estem registrats i podem accedir tenim diferents propostes:

  • JUGAR: Fer partides amb gent en directe en diferents modalitats (també podeu buscar als vostres companys i companyes.
  • APRENDER: Treballar els fonaments dels escacs peça per peça, exercicis teòrics i pràctics, treball de coordenades, etc. 
  • OBSERVAR: Veure partides en directe de grans jugadors/es pel seu anàlisi.
  • COMUNIDAD: Trobar jugadors/es, equips i un fòrum on poder debatre sobre els escacs.
4t
  • Jocs de taules de multiplicar www.tablasdemultiplicar.com 
  • Practicar divisions d’una xifra. Podeu dir als pares o germans que us diguin números, els col·loqueu i us inventeu les divisions.  
  • Recull de jocs matemàtics CM: http://www.cristic.com/3o-y-4o-de-primaria/matematicas/
  • Aplicació Bmath per a tablet o pc – Curs 4t.
  • Inventar-se problemes matemàtics d’una o dos operacions i fer el resultat. Quan arriben a l’escola, farem un joc amb aquest problemes.
  • Si teniu algun metre, mesurar objectes de casa (com va fer a l’aula): el llit, la porta, la taula… tot el que puguis imaginar! Si t’animes, pots fer un gràfic de barres de les mesures.
  • Si teniu bascula, pesar objectes de casa (com hem fet als racons de mates):  A veure qui és qui porta l’objecte que pesa menys i el que pesa més! Si t’animes, pots fer un gràfic de barres del pes.
  • LLENGUA (CATALANA I CASTELLANA)
  • Cada dia, inventar-se un petit conte (recordeu fer plantejament, nus i desenllaç) i fer les il·lustracions.
  • Elaborar un petit diari sobre les coses que estan passant aquests dies (sentiments, activitats, manualitats,…)
  • Escriure un missatge breu a totes aquelles persones que trobes a faltar (amics, familiars, mestres…) i ho guardeu en una petita bossa. Quan passi tot això, els hi entregarem.
  • Llegir algun llibre de lectura que tingueu a casa o de préstec de la biblioteca d’aula. Si pot ser, en veu alta i amb públic (pare, mare, germans…) 

* Totes les activitats, les guardeu i les veurem quan tot això acabi. Recordeu fer bona presentació. No oblideu revisar el què heu escrit (com ho fem normalment a la classe)

  • PROJECTE
  • Cada dia a les 19.30, al canal Super3, veure InfoK. Aprofiteu per parlar amb la família del que heu vist.
  • Cuinar amb la família. Si porteu la recepta escrita, podem crear un llibre de receptes per la biblioteca de l’escola.
  • Tasques domèstiques. Ajudar als pares amb les tasques de la casa. Fer-ho en família és molt més divertit!
  • EDUCACIÓ FÍSICA
  • També podeu repassar la dansa de Sant Jordi de tota l’escola “El drac Rac” (Artista: El pot petit)
  • Terra, mar i aire: Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire saltem amunt i piquem de mans.
  • Simón, Simón diu…: Les coses que digui en Simón les haurem de fer…per exemple…Simón Simón diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu…Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ).
  • Fet i amagar: Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts.
  • Qui és qui?: Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui.
  • 1, 2,3 pica paret: Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici.
  • El joc dels embolics ( Twister o similar, també podem crear-lo nosaltres )
  • Dibuixem a l’esquena i endevinar números o lletres.
  • Estàtues musicals: mentre soni la música ballarem. Quan pari ens quedarem congelats com a estàtues.
  • MÚSICA

Podeu trobar totes les cançons de la cantata al Youtube, aquí us deixo l’enllaç de les que hem treballat però també podeu anar escoltant les altres.

  • Recorda els artistes que hem treballat aquest curs, Andy Warhol (pop art) https://www.youtube.com/watch?v=nCjNKMu9AI0 i Julio González (cubisme) https://www.youtube.com/watch?v=AlhOkxF6YUk
  • Amb fulls de paper i llapis de colors o altres estris que pintin pots fer dibuixos inspirats en les seves obres i moviments artístics i tècniques. Si t’agrada com et queden els pots exposar als vidres de les finestres de casa teva o guardar-los per a exposar-los a l’escola quan tornem. 
  • Posant els noms d’aquests artistes a Google i Youtube trobaràs imatges, vídeos, textos… Et recomano compartir aquestes estones amb algú més gran de la teva família. Aprendreu i gaudireu junts! 

Accedir a la pàgina web https://lichess.org/ (fàcil accés).

Instruccions per registrar-se: Posar un nick (nom o similar), un e-mail (caldrà confirmar el registre) i una contrasenya per accedir. Un cop estem registrats i podem accedir tenim diferents propostes:

  • JUGAR: Fer partides amb gent en directe en diferents modalitats (també podeu buscar als vostres companys i companyes.
  • APRENDER: Treballar els fonaments dels escacs peça per peça, exercicis teòrics i pràctics, treball de coordenades, etc. 
  • OBSERVAR: Veure partides en directe de grans jugadors/es pel seu anàlisi.
  • COMUNIDAD: Trobar jugadors/es, equips i un fòrum on poder debatre sobre els escacs.
  •  MATEMÀTIQUES.
  • Terra, mar i aire: Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire saltem amunt i piquem de mans.
  • Simón, Simón diu…: Les coses que digui en Simón les haurem de fer…per exemple…Simón Simón diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu…Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ).
  • Fet i amagar: Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts.
  • Qui és qui?: Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui.
  • 1, 2,3 pica paret: Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici.
  • El joc dels embolics ( Twister o similar, també podem crear-lo nosaltres )
  • Dibuixem a l’esquena i endevinar números o lletres.
  • Estàtues musicals: mentre soni la música ballarem. Quan pari ens quedarem congelats com a estàtues.
  • MÚSICA: 

https://www.gamestolearnenglish.com/phrase-maker/

Accedir a la pàgina web https://lichess.org/ (fàcil accés).

Instruccions per registrar-se: Posar un nick (nom o similar), un e-mail (caldrà confirmar el registre) i una contrasenya per accedir. Un cop estem registrats i podem accedir tenim diferents propostes:

  • JUGAR: Fer partides amb gent en directe en diferents modalitats (també podeu buscar als vostres companys i companyes.
  • APRENDER: Treballar els fonaments dels escacs peça per peça, exercicis teòrics i pràctics, treball de coordenades, etc. 
  • OBSERVAR: Veure partides en directe de grans jugadors/es pel seu anàlisi.
  • COMUNIDAD: Trobar jugadors/es, equips i un fòrum on poder debatre sobre els escacs.
  1. Recull informació important (data de naixement, edat actual, on ha nascut, la seva família, on viu, què li agrada o per què es famós/a, què t’agrada a tu d’aquella persona, per què l’has escollit…).
  2. Planifica quins dibuixos faràs i quines paraules escriuràs.
  3. Organitza l’espai: abans de començar pensa l’espai que ocuparà cada apartat. Intenta que no quedi la informació massa separada o massa junta.
  4. Fes un esborrany ràpid. Si t’animes, pots fer-ho en anglès fent servir el diccionari i el corrector.
  5. Let’s get started! Manos a la obra! 

MATERIALS:

  • Full en brut per fer l’esborrany.
  • Full blanc, quadriculat o de colors, el que tinguis per casa.
  • Llapis, goma, regla, colors, retoladors, maquineta… Intenta evitar l’ús del tipex, sé que us agrada molt però no queda tant net
  • Diccionari: https://www.wordreference.com 
  • Corrector (escriu com puguis i el corrector t’ajuda a escriure-ho bé en anglès): https://www.gingersoftware.com/grammarcheck 
  • Traductor de google.
    • Aquí teniu recursos GRATUÏTS que podeu descarregar, els podeu consultar o imprimir-los:

A la tornada podem fer una exposició per veure el que heu fet! 

All the teachers miss you a lot!!

Quan una activitat us demani la justificació, recordeu que pot ser fent dibuixos, operacions, comparacions… i després una petita conclusió.

* A l’hora de fer qualsevol text escrit, recordeu: planificar abans d’escriure i revisar (signes de puntuació, paràgrafs, que les frases tinguin sentit, els temps verbals…)

http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html

  • EDUCACIÓ FÍSICA:
  • Terra, mar i aire: Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire saltem amunt i piquem de mans.
  • Simón, Simón diu…: Les coses que digui en Simón les haurem de fer…per exemple…Simón Simón diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu…Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ).
  • Fet i amagar: Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts.
  • Qui és qui?: Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui.
  • 1, 2,3 pica paret: Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici.
  • El joc dels embolics ( Twister o similar, també podem crear-lo nosaltres )
  • Dibuixem a l’esquena i endevinar números o lletres.
  • Estàtues musicals: mentre soni la música ballarem. Quan pari ens quedarem congelats com a estàtues.
  • Música: 

https://www.gamestolearnenglish.com/phrase-maker/

Accedir a la pàgina web https://lichess.org/ (fàcil accés).

Instruccions per registrar-se: Posar un nick (nom o similar), un e-mail (caldrà confirmar el registre) i una contrasenya per accedir. Un cop estem registrats i podem accedir tenim diferents propostes:

  • JUGAR: Fer partides amb gent en directe en diferents modalitats (també podeu buscar als vostres companys i companyes.
  • APRENDER: Treballar els fonaments dels escacs peça per peça, exercicis teòrics i pràctics, treball de coordenades, etc. 
  • OBSERVAR: Veure partides en directe de grans jugadors/es pel seu anàlisi.
  • COMUNIDAD: Trobar jugadors/es, equips i un fòrum on poder debatre sobre els escacs.
  • Et ve de gust fer un visual thinking? Et proposo fer-ne un! Ho pots fer sobre tu mateix/a, alguna persona a qui trobis a faltar o alguna persona famosa com ara Frida Kahlo. Els passos a seguir són:
  1. Recull informació important (data de naixement, edat actual, on ha nascut, la seva família, on viu, què li agrada o per què es famós/a, què t’agrada a tu d’aquella persona, per què l’has escollit…).
  2. Planifica quins dibuixos faràs i quines paraules escriuràs.
  3. Organitza l’espai: abans de començar pensa l’espai que ocuparà cada apartat. Intenta que no quedi la informació massa separada o massa junta.
  4. Fes un esborrany ràpid. Si t’animes, pots fer-ho en anglès fent servir el diccionari i el corrector.
  5. Let’s get started! Manos a la obra! 

MATERIALS:

  • Full en brut per fer l’esborrany.
  • Full blanc, quadriculat o de colors, el que tinguis per casa.
  • Llapis, goma, regla, colors, retoladors, maquineta… Intenta evitar l’ús del tipex, sé que us agrada molt però no queda tant net
  • Diccionari: https://www.wordreference.com 
  • Corrector (escriu com puguis i el corrector t’ajuda a escriure-ho bé en anglès): https://www.gingersoftware.com/grammarcheck 
  • Traductor de google.
  • Et ve de gust replicar un quadre de Keith Haring? Segueix el tutorial pas a pas  https://youtu.be/5HDepjPFwlY 

https://youtu.be/tTKXCOjuuio 

  • Aquí teniu recursos GRATUÏTS que podeu descarregar, els podeu consultar o imprimir-los:

A la tornada podem fer una exposició per veure el que heu fet! 

All the teachers miss you a lot!!

  • ACTIVITATS VARIADES

Aprofiteu aquests dies per fer coses que normalment no teniu temps i us agraden! Algunes idees…

  • Practicar el lettering
  • Fer un lapbook sobre algun tema que us agradi 
  • Practicar el visual thinking 
  • Podeu seguir el canal de Youtube del Fabio (Fabio suarez) i fer classes de zumba en directe!
  • Preparar un dinar temàtic amb la família
  • Disfresseu-vos i inventeu una obra de teatre
  • Inventar un joc de taula 
  • Dibuixar el que veieu per la finestra

A la tornada compartirem tot el que heu creat!!

EDUCACIÓ ESPECIAL CS
  • En aquestes pàgines webs trobareu recursos i jocs per passar una estona ben divertida utilitzant la llengua anglesa. 

 

 

ALTRES RECURSOS INTERESSANTS

 

  • Llegir tot allò que us vingui de gust.
  • Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…
  • Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre…
  • Investigar sobre els reptes sanitaris del moment:
  • Els virus Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus? 
  • Les vacunes Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar? 

Les vostres descobertes podeu portar-les a la tornada a l’escola. Podeu elaborar un mural, una presentació… per ensenyar-ho a la resta de la classe.

 

  • RECURSOS MATEMÀTICS:

 

 

  • FER MANUALITATS: aquí teniu algunes idees

 

  • http://krokotak.com/bg/ (està en anglès però el Google ho pot traduir automàticament)
  • Fer ombres amb llanterna i si volen després dibuixar-les o fer-li una foto amb el mòbil 

 

  • Jugar a jocs que tingueu per casa o a jocs inventats. Ja sigui sols o amb la família.
  • Veure pel·lícules i programes com ara…

 

  • I com no, donar suport a les tasques de la casa 
  • Col·laborar en l’elaboració dels àpats. Si el plat us agrada molt podeu escriure la recepta amb els ingredients i els passos a seguir i la porteu a l’escola per compartir amb la resta. Segur que els hi encantarà!
  • Col·laborar en la neteja de la llar 
  • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar… 
  • Endreçar l’habitació 
  • Parar taula i recollir-la 
  • Plegar i classificar la roba

43 comentaris

  1. Fran Sanjaime

    Molts ànims nois i noies! Tots a casa però sense perdre el ritme… i si sou de 4º us deixo un consejito: repaseu les taules!!! Fins prompte

  2. Estela Prats Gimenez

    Ens veiem ben aviat!!!! Tot l’equip de mestres trobem a faltar les vostres converses, els vostres sonriures, les vostres abraçades i petons… però ben aviat podrem gaudir com l’hem fet fins ara!
    És un moment dur, esteu a casa, no feu enfadar als pares, tot el què fan és pel vostre bé. De veritat!
    Moltes petons a totes i tots, i un ben fort pel “SUPERSBLAUERS”

      1. Estela Prats Gimenez

        Hola Avril!!!
        Com esteu? us he trucat varies vegades pel telèfon, però no he pogut parlar amb vosaltres. Tot bé? Tornaré a trucar-vos, però de moment us hem deixat feinetes al bloc, per anar fent… ja em diràs que et semblen!!
        Molts petons per tu i per la teva família!

  3. Anaïs Barea de la Cruz

    It’s normal to feel sad, don’t worry and let yourself to express your emotions. But remember that everything will pass and, in some days, students and teachers will meet again. Be strong, read, write, paint, draw, sing, do exercice, play with your family, practice all the knowledge you have learned with us at school. We miss and love you so much. SEE YOU SOON!

    I ara que, espero, heu fet un esforç per entendre el text anterior sense fer trampes i llegir això… Us ho escric en català: és normal sentir-se trist, no us preocupeu i permitiu-vos expressar les vostres emocions. Però recordeu que tot pasarà i, en uns dies, alumnes i mestres ens veurem un altre cop. Sigueu fortes i forts, llegiu, escriviu, pinteu, dibuixeu, canteu, feu exercici, jugueu amb la vostra família, repasseu tot el que heu après amb nosaltres a l’escola. Us trobem a faltar i us estimem molt. ENS VEIEM AVIAT!!

    1. Janat

      Hola Anaïs! El que ens has dit que fem del Kahoot d’Antoni Gaudí i Keith Haring, has d’iniciar la sessió? Perquè jo entro i em diu que he d’iniciar sessió.

      1. Anaïs Barea

        Hola Janat! Em fa molta il·lusió que ens escriguis, els mestres pensem molt en vosaltres!!

        Per jugar al Kahoot necessites dos dispositius: un on apareixen les preguntes (un ordinador, per exemple) i un altre per anotar les teves respostes (tauleta o mòbil). No fa falta iniciar sessió, has de jugar com a convidada clicant el botó verd “Play as guest”, després clica el mode “Classic” i, en el mòbil o tauleta, hauràs de posar el codi de números que posa a la pantalla, tal com ho feia jo a classe.

        Per obrir Kahoot en el mòbil o tauleta i poder posar les teves respostes, has d’anar a google i escriure http://www.kahoot.it allà et demana el codi de números. Escrius el codi, el teu nom i jugues!

        Si tens més dubtes torna a escriure!!

        1. Janat

          Ja està Anais ja he fet el Kahoot perquè la meva germana em va dir que necessitaves el mòbil. Gràcies!

          A un altre dubte el visual thinking o fem com el que vam fer de Keith Haring?

          Adeu!!

          1. Anaïs Barea de la Cruz

            Si, es fa com el que vam fer sobre Keith Haring però en aquesta ocasió tu mateixa has de decidir la persona i la informació que vols posar, així com els títols.

        2. salma

          Hola Gaudí soc la salma de 6è com esteu??? Espero que molt bé us trobo molt a faltar, i ya ha pasat un mes desde que estem a casa, esperem trobar una solució aviat. Anais et vull comentar que el kahoot només hem diu que tinc que jugar amb una altre persona i ho he instal.lat al mòbil i he posat el pin però no hem deixa jugar nomes jo i a més he fet lo que li has dit a la Janat.

          ADEUUUUUU!!!

          1. Anaïs Barea de la Cruz

            Hola Salma! Per jugar al Kahoot fas servir dos dispositius digitals, com ara el móvil i l’ordinador? Per jugar cadascú desde casa fa falta que tinguis dos… No es pot fer com ho fem a l’escola…

  4. Janat

    Hola mestres de tota l’escola os trobo molt a faltar espero que tots estigueu bé. Bueno estem en moments díficils però això es el que hi ha. Espero que estigueu bé molts petons.

    Adeuu!!!!!! ENS VEIEM VEN AVIAT!

    1. Laura Lacuesta

      Hola Janat!!! Nosaltres també us trobem molt a faltar!! Tens raó, estem en moments difícils, però hem de ser forts i entre tots ho superarem!! Molts petons i tornem a parlar aviat!

      1. Janat

        Gràcies trobo molt a faltar jugar amb els meus companys i companyes, les classes amb els meus profes… Bé, esperem que això s’acabi aviat.
        Molts petons!!!

      2. Janat

        Hola Laura!! Bueno espero que això s’acabi aviat perque trobo molt a faltar jugar amb el meus companys i companyes, les classes dels profes.

        Bueno molts petons!

        Adeuu!

      3. Janat

        Hola Laura!!! Espero que això acabi aviat perque trobo a faltar jugar amb el companys i companyes, les classes amb el meus mestres.

        Bueno espero veurens aviat!!!

        1. Talha

          Hola 6è com esteu , yo en casa meva estic be pero us trobu a faltar espero que aixo acabi rapidament , per que vull jugar amb vosaltres.

          Dons adeu ens veiem aviat adeu !!!

    2. Estela Prats Gimenez

      Hola Janat!!!!
      Com esteu? La família bé? Em fa molta alegria llegir-te!!!!! Molts petons i una forta abraçada. Nosaltres estem bé, l’Hugo i la Nora també!!!!! Son moments durs, però hem d’aguantar a casa!!!
      Petonets preciosa!

    1. Anaïs Barea de la Cruz

      Hola Sondos! Potser és el teu navegador… Jo des del meu veig les frases senceres. Si fas servir google chrome, vés als tres puntets que hi ha dalt a la dreta i, en el zoom segurament tindràs un 100% per defecte. Disminueix el zoom, veuràs la lletra més petita però potser així veus les frases completes. Si fas servir un altre navegador, també podràs ajustar el zoom, així que posa-ho al teu gust.

      Espero haver-te ajudat!

  5. sondos

    Hola com esteu be espero que si estic inpacienta de tornara l’escola .Un petonet gran per tots els mestres i tots els alumnes.

    ADEUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!

  6. Sihab

    Hola la situacion de la pandemia esta bajando espero volver pronto al cole i empezar a estudiar
    JUNTOS PODEMOS Y PRONTO LLEGAREMOS?????????⚽⚽⚽⚽

    1. Laura Lacuesta

      Hola Sihab!! La situació està millorant gràcies a l’esforç que estem fent quedant-nos a casa!! Ho estem fent súper bé!
      T’he escrit per instagram, mira el missatge porfa!! 🙂

  7. salma

    Hola Gaudí soc la salma de 6è.Anais et vull comentar que en el visual thinking he buscat a Sofia carson i no em vol sortir on viu.
    Hem podries aconsellar on ho podria trobar???

    Us trobo molt a faltar!!!

    ADEUUUUUUUUUUU!!!!!!

    1. Anaïs Barea de la Cruz

      Hola Salma! Sofia Carson és una actriu, cancant i compositora, oi? He llegit que va sortir a la serie de Disney Channel Austin & Ally. No he trobat on viu actualment, però si he llegit on va nèixer… escriu el seu nom a google i entra en la web de la wikipedia… el lloc de naixement sol sortir a l’inici o a la part dreta de la pantalla. Digue’m si ho aconsegueixes!

  8. Talha Kamran Aziz

    Hola bon dia escola, com esteu ,us volia preguntar que quan començarem amb les classes online ,

    i espero que tot això acabi, junts guanyarem ,adeu !!!!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>