Jornades d’Educació Emocional

Aquest any, els alumnes de l’escola Alfons I de Puigcerdà no aniran de colònies. La situació sanitària ha fet que la direcció del centre hagi decidit no programar sortides que incloguin pernoctacions. Tot i això, l’escola no ha volgut deixar els alumnes sense algun tipus d’activitat especial en aquest darrer tram del curs. Aquests dies, els nens i nenes participen en unes jornades d’educació emocional a Vilallobent, unes sessions que, precisament ara, són més necessàries que mai.

Cada curs d’Educació Primària, respectant els grups bombolla, participarà durant dues jornades a l’activitat, anomenada ‘El millor de tu’. Es tracta d’això, de que cada infant trobi el millor de dins seu, posi nom a les emocions i aprengui a gestionar-les. Tot a través de jocs cooperatius que es porten a terme a l’aire lliure.

Des del centre educatiu han explicat que a vegades alguns alumnes no van de colònies pel cost econòmic que suposa per a les famílies. Aquestes jornades, però, estan pràcticament subvencionades en la seva totalitat, de manera que hi ha participat gairebé tot l’alumnat, que és el que volia l’escola.

Pel que fa als alumnes de 6è, les jornades les faran al refugi Cap del Rec de Lles i, com que és el seu darrer curs al centre, en el seu cas sí que hi pernoctaran. Els més petits, de P3 fins a P5, també participaran a les sessions, però només durant un dia.

L’activitat es porta a terme en el mateix horari lectiu, és a dir, de 09:00h fins a les 16:30h, quan els ve a buscar el transport escolar per retornar-los al centre educatiu.

En total, al llarg de quatre setmanes, 317 alumnes de l’escola rebran educació emocional. Des del centre es plantegen mantenir aquest tipus de formació de cares als propers anys.

Font  Pirineus TV: https://www.pirineustv.cat/2021/05/14/lescola-alfons-i-canvia-les-colonies-per-unes-jornades-deducacio-emocional/