SANTA CECÍLIA 2015

A L’ESCOLA CELEBREM EL DIA DE LA MÚSICA EN HONOR A SANTA CECÍLIA, LA SEVA PATRONA. ORGANITZEM UN CONCERT AMB LA PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA. LES FAMÍLIES I INFANTS CANTEN, BALLEN I TOQUEN INSTRUMENTS PER GAUDIR JUNTS D’UN BON AMBIENT MUSICAL.

Banc de Terra

El banc de terra ha estat una oportunitat per a conèixer maneres de construir més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient i de veure que entre la força de tots treballant conjuntament, mares, pares, nens, nenes i mestres, podem fer grans coses i divertir-nos.

El banc està fet amb la tècnica del COB, que consisteix en fer una barreja de sorra i argila, amb palla i una mica d’aigua. La barreja l’hem remenat amb els peus i les aixades fins que tenia consistència de fang espès, amb el que feiem boles d’uns 20 cm amb les mans i les anavem col·locant llançant-les amb força en el banc.

En la part de la “muntanyeta” hi hem afegit a dins caixes de fruita reciclades, plenes de pedres d’argila i graves de rebuig, així hem aprofitat els materials que sobraven i hem estalviat haver de fer menys fang.

L’acabat del banc arrebossat amb morter calç i trencadís també ha estat una altra manera de fer servir materials naturals i reciclats, recordant també el valor cultural que aquests tenen en l’arquitectura mediterrània.

Així, fent el banc, hem après a construir amb materials que tenim al nostre voltant, que consumeixen menys energia, que no generen residus i que no són tòxics, d’una manera més respectuosa amb el medi ambient i més saludable.

Tot plegat, per fer que el pati de l’escola tingui més espais diferents per jugar i aprendre d’una altra manera a l’aire lliure.

Moltes gràcies a tots els/les que hi heu participat!