De què ens parlen les pedres?

Sovint a l’escola arriben pedres. Ens carreguem de petits tresors cada vegada que anem a un lloc.

I l’escola és un petit museu on les tenim exposades.

Sorgeix la pregunta de si les pedres ens arriben a dir alguna cosa. I la resposta més immediata: – Les pedres no ens parlen, no tenen boca!!

Per respondre aquesta pregunta hem convidat a  en Joan Casoliva, geòleg del Parc Natural Cadi-Moixeró. Ell es dedica a interpretar llocs observant les pedres que hi ha.

Li ensenyem les nostres col·leccions: pedres arrodonides, cantelludes, dures, toves, pedres que es poden ratllar…

Les pedres ens parlen de llocs i el seu origen i també de la vida de d’altres temps.

Experimentem quines reaccionen amb un àcid i quines no i també que fregant amb algun tipus de roca surten espurnes.

I acabem a la cerca de fòssils, Comaposada és el nostre destí.